מחר (ב') יתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בהצעת חוק להעניק פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, ביוזמת ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).
במועצה לצרכנות מצפים כי כך יושם קץ למדיניות היד הרכה של בתי המשפט כלפי מפעילי ומארגני טיסות שכר, במקרים של שינוי במועדי הטיסה.
הצעת החוק קובעת תנאים ונסיבות לפיהם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי והחזר כספי. בנוסף מוצע כי מפעיל הטיסה יביא לידיעת הנוסעים את זכויותיהם באופן בולט.
כיום מסתמכים הפיצויים על אמנת ורשה שנוסחה ב-1929. האמנה קובעת כי על המוביל לשאת באחריות במקרה של איחור נוסעים וכבודה. בכל מקרה לא כל עיכוב מזכה בפיצויים, ובית המשפט שנדרש לסוגיות אלה פסק קביעות שונות.
16% מהתלונות המגיעות למועצה לצרכנות בנושא תיירות עוסקות בשינויים במועדי טיסה, עיכובים והעברות לטיסות בחברת תעופה אחרת.
בדומה לדירקטיבה שהוחלה באירופה, מצפים במועצה כי הצעת החוק תמגר את תופעת הטלת מרבית הנזקים הנגרמים לצרכן עקב שינויים במועדי הטיסה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.