רשות השידור: הוועד המשולב טוען לאפליה בהסכמים שהושגו

זאת למרות שבסוף השבוע נחתם הסכם קיבוצי עם טכנאי הטלוויזיה ברשות השידור

רשות השידור רשמה בסוף השבוע האחרון הישג עם חתימת הסכם קיבוצי עם הטכנאים בטלוויזיה, אך במקביל נפתחת חזית חדשה. ועדים ברשות קוראים לעובדיהם שלא לקחת את כרטיסי שעון הנוכחות.

לטענת עובדי הוועד המשולב, המונה מאות עובדי מינהלה ברשות השידור, ההסכמות אליהן הגיעו עימם היו מפלות, ועל כן העובדים מבקשים לשבש את התקדמות הרפורמה ברשות.

בחוזר שיצא מנה הוועד את ההבדלים בין ההבנות שהושגו עימם ובין ההבנות עם המגזרים האחרים ברשות.

"מנהלי מחלקות וחטיבות ומחצית מהעובדים הנשארים זכו לבונוסים ותנאים משופרים, כמו שכר כולל, ואותנו השאירו עם השלמת הכנסה לכ-50% מהעובדים", כותבים אנשי הוועד המשולב במכתב שהוציאו למאות חברי הוועד, "בסקטורים האחרים יש הפחתות משמעותיות של כ-70% מסל העבודה הנוספת, ולנו הפחתה של מקסימום 35 שעות.

"הפחתה ששומרת על מלוא שכרם, כמעט ללא עבודה נוספת, משמעה בפועל תוספת שכר משמעותית, שכן אחרים יעבדו פחות מהיום ויקבלו יותר, ואנחנו ניאלץ לעבוד מבוקר עד ליל כדי לשמור על שכרנו. לסקטורים האחרים הובטחו דרגות ותוספת שכר של 25% לעובדים שעברו מ-28 שעות שבועיות ל-35 - ולנו לא רק שאין כל תוספת, אלא בפועל יש הפחתות שכר".

במסגרת ההסכם שהושג עם העובדים הטכניים בטלוויזיה, כ-60 עובדים יפרשו בתנאים מוגדלים ויקבלו שתי דרגות פרישה, הגדלת שיעור הקצבה ב-10%, מענק הסתגלות בסכום השווה למשכורת הקובעת ב-11 חודשים, מענק פרישה מיוחד, מענק כספי ופיצוי בעד חופשת מחלה שלא נוצלה.

כמו כן יורחב הבסיס הפנסיוני בכ-30%. בנוסף, במסגרת ההסכם ובשלב הראשון, ימומשו הסכמי השכר בגין הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם בשנת 2008 על 5% תוספת שכר בבת-אחת עם חתימת ההסכם וכ-6.25% לפי הפריסה שנקבעה בהסכם שנחתם בין המדינה להסתדרות לשנת 2010.