תערוכת הטכנולוגיה CES מציגה: הגאדג'טים שיעשו את 2011

תערוכת CES, שתיפתח השבוע בלאס-וגאס, צפויה להציג את הטאבלט של מוטורולה, מסכי תלת-ממד ללא משקפיים מבית טושיבה, נגן מוזיקה של סמסונג ועוד

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, CES, תיפתח ביום חמישי הקרוב בלאס וגאס, ארה"ב, כש-120 אלף מבקרים מכל העולם יגיעו להתרשם ראשונים מהגאדג'טים של שנת 2011.

התערוכה תתמקד השנה בהכרזות בתחום הטאבלטים (מחשבי הלוח), לצד מסכי טלוויזיה ומחשבים ניידים בטכנולוגיית תלת-ממד - עם ובלי משקפיים.

הטאבלטים יהיו המוצרים הכי פופולריים ב-CES, כשעל-פי ההערכות, את הפוקוס יתפוס מוצר הדגל של מוטורולה.

הטאבלט העתידי של החברה יגיע עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה מבית גוגל, אנדרואיד 3. מוטורולה שחררה לאחרונה לרשת סרטון טיזר קצר שבו היא מבקרת את האייפד של אפל וטוענת שמדובר בסה"כ בטלפון גדול ואת הגלקסי טאב של סמסונג, שלטענתה הוא מכשיר עם מערכת הפעלה לטלפון. יהיה מעניין לראות אם הגרסה של אנדרואיד בדגם של מוטורולה תספק הבדלים משמעותיים.

בעקבות אפל וה-iPod

הנאום המרכזי של CES צפוי להיות גם הפעם זה של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, שיחשוף כמו בשנה שעברה - טאבלטים מבוססי חלונות. הטאבלטים יגיעו מיצרניות כמו דל וסמסונג ויש גם סיכוי שמיקרוסופט אף תציג מערכת הפעלה ייעודית לטאבלטים.

לפני מספר שנים, בכירי מוטורולה בישראל ובעולם נהגו לקרוא למוטורולה בשם Same Song (משחק מילים על השם סמסונג). הסיבה לכך הייתה שהחברה הקוריאנית נהגה לקבל השראה למוצרים שלה מטלפונים של מוטורולה. עכשיו בסמסונג מעדיפים לקבל השראה מאפל.

סמסונג השיקה ב-2010 את הגלקסי S, טלפון הדגל של החברה, המגיע בעיצוב דומה למדי לאייפון וגם את הטאבלט גלקסי טאב, שמזכיר את האייפד. בסדר הפוך לזה של אפל, סמסונג רוצה ללכת גם בעקבות שוק נגני המוזיקה ולהוציא גרסה משלה לאייפוד.

נראה, כי החברה מתכננת להכריז בתערוכה על נגן חדש, ככל הנראה בשם גלקסי Player, המעוצב בדומה לגלקסי S, רק שהפעם זהו מכשיר ללא יכולות סלולריות. מטרת המכשיר היא לספק למשתמשים אופציה להאזין למוזיקה, לגלוש באינטרנט ולהוריד אפליקציות באמצעות מערכת אנדרואיד המשולבת בו.

להתראות למשקפיים

הוצאת הנגן תמשיך את הקו האחרון של סמסונג, לפיו היא מאמצת קטגוריה תחת השם גלקסי למוצרים שונים. האסטרטגיה הזו היא מהלך נבון, שכן הוא יוצר בידול של שמות המוצרים מול חברות אחרות וגם עוזר לקהל לזכור את השם גלקסי כמותג שמזוהה עם סמסונג.

טושיבה צפויה להציג בפעם הראשונה מחוץ ליפן את מסך התלת-ממד שלה שלא מחייב שימוש במשקפיים מיוחדים. מדובר בשדרוג משמעותי לצופים, שיוכלו להיפטר מהסרבול של הרכבת המשקפיים וכן לחסוך כמה מאות דולרים עבור שאר בני הבית והחברים שרוצים לראות גם הם את נפלאות הטכנולוגיה התלת-ממדית.

טושיבה כבר הציגה מסך כזה במהלך השנה הנוכחית ביפן, בגודל 20 אינץ', וגם מחשב נייד המגיע עם מסך 12 אינץ'. שני המסכים מאפשרים לצפות בתלת-ממד ללא משקפיים. טושיבה לא צפויה להיות היחידה ויש סיכוי שגם חברות כמו סמסונג ו-LG יפציעו עם קו טלוויזיות תלת-ממד, שאינו דורש הרכבת משקפיים.

גוגל מחוץ לתמונה

CES הייתה אמורה לעסוק השנה גם בהשקות של מספר מסכי טלוויזיה שיכללו את שירות התוכן של גוגל TV, אך גוגל החליטה לבקש מהיצרניות לדחות את הצגת המסכים שלהן, המשלבים את השירות בצורה אינטגרלית. הסיבה לכך היא שהגוגל TV לא זכה לביקורות טובות ובענקית האינטרנט רוצים לבצע מקצה שיפורים לפני שהם מרחיבים את היצע הטלוויזיות בשוק.

גוגל היא לא היחידה בשוק ממירי התוכן לטלוויזיה ולצידה פועלות חברות כמו אפל ובוקסי הישראלית. יהיה מעניין לעקוב אחר ההכרזות ב-CES ולראות אם חברות נוספות יקפצו על גל הממירים.

לסמסונג יש כבר מסכים שמגיעים עם שירות אפליקציות של החברה, שמאפשר כבר היום לצפות בסרטים בתשלום מרשת בלוקבסטר דרך הרשת. ייתכן שהחברה הקוריאנית תחליט להשקיע יותר במיזם בתערוכה.

פנסוניק צפויה להכריז בתערוכה על סדרת מסכי טלוויזיה עם טכנולוגיית תלת-ממד ויכולות המרה של תוכן דו-ממדי לתלת-ממדי. בנוסף, החברה תציג גם שתי סדרות מסכי LED תחת השמות G3 ו-X3 שהחידוש בהן היא יכולת הקלטה של תוכניות טלוויזיה באיכות HD בתקן 1080p אל כרטיסי זיכרון מסוג SDXC.

כיום, משווקת פנסוניק את מרבית מסכיה עם התקן מובנה לכרטיס SD, מה שמאפשר ללקוח להכניס לתוכו כרטיס זיכרון של מצלמת סטילס או וידיאו ולהתבונן ישירות מהמסך בקבצים שצילם. בזכות השדרוג החדש ניתן יהיה גם להקליט תכנים מהטלוויזיה לתוך כרטיס בנפח של עד 64 ג'יגה.

שוק הסלולר מתכונן

CES אף פעם לא התמקדה יותר מדי בתחום הסלולר, בעיקר בגלל הקרבה שלה לתערוכת הטלפונים העולמית MWC, שתתקיים כמדי שנה בחודש פברואר בברצלונה. אך נראה שהשנה החברות יחרגו מעט ממנהגן וישיקו מוצרים גם בתחום הטלפונים.

מוטורולה צפויה להשיק את מכשיר הדגל הבא שלה, CLIQ 2, שיגיע עם מסך מגע (עדיין לא ידוע באיזה גודל) ומצלמת 5 מגה-פיקסל. בטלפון תשולב גם מקלדת נשלפת שמגיעה בעיצוב של כוורת, מה שאולי מרמז שהמכשיר יגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 המוכרת תחת שם הקוד HoneyComd (חלת דבש).

חברת HTC צפויה גם היא להשיק טלפון חכם משלה בשם Thunderbolt 4G. משמו ניתן להבין שהוא יפעל על-גבי רשתות דור 4, כשעל-פי הערכות הוא מיועד למפעילה הסלולרית האמריקנית ורייזון, שמחזיקה רשת בטכנולוגיית LTE.

חברה נוספת שעשויה להיכנס לזירת הטאבלטים היא HTC, אך החברה לא אישרה זאת רשמית.