אתר וויקיליקס: כך תיראה המלחמה של ישראל עם איראן

בשיחות עם הממשל האמריקני מודה הרמטכ"ל גבי אשכנזי: האיראנים ישגרו לפחות 300 טילי שיהאב במשך חודש ■ מהצד השני, למדינת ישראל אין מספיק טילי חץ כדי ליירט אותם

"300 טילי שיהאב צפויים לנחות בתוך חודש בישראל": אתר ההדלפות וויקיליקס חשף מסמכים מסווגים המתעדים שיחות של הרמטכ"ל גבי אשכנזי עם בכירים בממשל האמריקני. הרמטכ"ל מתריע שם מפני מלחמה מסוג אחר לגמרי.

עד כה נאמרו הדברים רק מאחורי דלתיים סגורות, אולם המסמכים שופכים אור על אופיין של מערכות ההגנה שיגנו על אזרחי ישראל וגם - על החורים בהגנה. אשכנזי מסביר במסמך כי בידי האיראנים יש כיום 300 טילי שיהאב שמסוגלים להגיע לישראל ולהסב נזק רב. בקצב שיגור של 10 טילים ליום, יוכלו האיראנים להמשיך לתקוף את ישראל במשך חודש. מספר הטילים, אגב, הולך וגדל מידי יום.

"אין מספיק טילי חץ"

ומה קורה בצד הישראלי? כדי ליירט כל שיהאב דרושים שני טילי חץ. המסקנה היא שדרושים מאות טילים כאלו כדי להבטיח שמיים נקיים בישראל. אשכנזי חושף כי ביום שבו תפרוץ המלחמה, תעמיד ארצות הברית לידי ישראל גם מערכת הגנה אמריקנית מטילים.

העוקץ נעוץ בעובדה שגם סוריה, חיזבאללה וחמאס צפויים להצטרף למתקפה הכוללת. המשמעות היא מאות טילים נוספים שינחתו בישראל. כיום אין בישראל מספיק טילי חץ וטילים מסוגים נוספים כמו פטריוט כדי להספיק וליירט את כלל המתקפה.

"עשרות טילים על תל אביב"

יש גם חדשות פחות רעות: זמן ההתרעה מפני נפלית טיל בישראל גדל באופן משמעותי. לפי נתונים שהציג אשכנזי לאמריקנים, לאזרח הפשוט יהיו 10-12 דקות כדי להתארגן במחסה מתאים. שיפור זמן ההתראה מתאפשר הודות למערכות איתור טילים לווייניות ומכ"מים משוכללים שתעמיד ארצות הברית לטובת ישראל.

"אני מכין את צה"ל למלחמה רחבת היקף", הסביר אשכנזי לאמריקנים. "קל יותר לצמצם מהלך צבאי מאשר להרחיבו", הסביר הרמטכ"ל את האסטרטגיה הישראלית. עוד צוטט אשכנזי כאומר: "לחמאס וחיזבאללה תהיה אפשרות להפציץ גם את תל אביב, העיר עם ריכוז האוכלוסייה הגבוה ביותר".