גוגל בוחנת הקמת סטנד וירטואלי למגזינים

הסטנד יספק לחברות מדיה אפשרות למכור גירסאות של מגזינים המותאמות למחשבי טאבלט ולסמארטפונים שעובדים על בסיס מערכת אנדרואיד של גוגל

הצעד הבא של גוגל בעולם המו"לות: החברה פנתה למספר הוצאות לאור של מגזינים בבקשה ליצור סטנד עיתונות וירטואלי. הסטנד הווירטואלי יספק לחברות מדיה אפשרויות נוספות למכור גירסאות של המגזינים המותאמות למחשבי טאבלט ולסמארטפונים שעובדים על בסיס מערכת אנדרואיד של גוגל. הדיווח על המהלך התפרסם לראשונה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

עד כה פנתה גוגל למספר קבוצות מדיה, ביניהן גם טיים וורנר, והיא אף הודיעה לחלק מהן כי החלק שלה יהיה קטן מ-30% - החלק שאותו לוקחת אפל מכל מכירה באתר iTunes. גוגל גם הציעה למו"לים מידע שיווקי לגבי הלקוחות שירכשו דרכה את המגזינים.

עוד נכתב בדיווח כי לא ברור מתי המיזם ייצא לפועל, וכי קיימת אפשרות שגוגל לא תגיע להסכמות עם המו"לים ושהוא ייגנז.

בחודש שעבר החלה גוגל במכירת ספרים דיגיטליים, ובכך נכנסה לזירה שנשלטת כעת על-ידי אמזון. גם מהלך הספרים מהווה תגובה לאפל שמוכרת ספרים דיגיטליים עבור ה-iPad.

לאחרונה פורסם כי גם אפל מתכננת שינויים באתר iTunes, כולל האפשרות להקל על המו"לים למכור מנויים דרך האתר (כולל גיליונות בודדים). בנוסף, נבחנת אפשרות לחלוק עם המו"לים יותר מידע לגבי הלקוחות באתר.