71% מהיזמים בישראל: לקלינטק יש בעיה בגיוס הון

55% מהיזמים שהשתתפו בסקר סבורים כי האתגר העיקרי הוא גיוס לקוחות גדולים בשוק הגלובלי ויש גם הסבורים כי הוא רגולציה ממשלתית (39%)

רוב היזמים שמקימים חברות קלינטק (71%) חושבים כי האתגר המשמעותי שעומד לפניהם הוא גיוס הון למיזם. כך עולה מסקר שערכה פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט בריטמן אלמגור זהר.

55% מהיזמים שהשתתפו בסקר סבורים כי האתגר העיקרי הוא גיוס לקוחות גדולים בשוק הגלובלי ויש גם הסבורים כי הוא רגולציה ממשלתית (39%).

32% מהמשתתפים בסקר סבורים כי גיוס כוח אדם בעל כישורים מתאימים גם הוא אתגר משמעותי, וכי התפקידים המאתגרים ביותר לאיוש הינם מהנדסים (37%), מנהלי מכירות (27%) ומנהלי פיתוח עסקי (20%).

הסקר נערך במטרה לצייר תמונת מצב עכשווית של תעשיית הקלינטק הישראלית, לבחון את מאפייניה ואת החסמים הניצבים בפניה.

29% מהחברות שהשתתפו בסקר ציינו כי מקורות המימון העיקריים בתחום הם הון עצמי של המייסדים ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת. 23% ציינו כי הן נתמכות באופן מהותי על-ידי קרנות הון סיכון.

23% מהנשאלים אף סברו כי קרנות ההון סיכון נעדרות מהתחום משום שרק מספר מצומצם מהן מתמחה בהשקעות מסוג זה.

בנוסף, 20% סברו כי הקרנות מתמקדות בחברות בשלבים מתקדמים יותר ו-17% סבורים כי מקור החסם נובע מכך שהקרנות מעדיפות להחזיר את ההשקעה על פני זמן קצר יותר.

על-פי הסקר, הרוב המכריע (94%) של חברות הקלינטק עבר את שלבי ההקמה והמחקר הראשוניים. 55% מהן נמצאות בשלב של מכירת מוצרים ו-39% בשלבי מחקר פיתוח או בחינה מתקדמים.

22
 22