זרח וגינקו סיימו את הסקר הסייסמי התלת מימדי ב"גוליבר"

עם סיום הסקר הסייסמי יתחיל השלב של עיבוד ופענוח הנתונים שנאספו במהלכו שימשך כ-3 חודשים ■ בהיתר המוקדם "גוליבר" הנמצא לאורך רצועת החוף מחזיקות זרח וגינקו

הסתיים הסקר הסייסמי התלת מימדי ברשיון "גוליבר", כך הודיעה היום (ג') שותפות חיפושי הגז והנפט זרח המחזיקה ב-50% מהיתר המוקדם על פי הודעה שקיבלה מהחברה המבצעת את הסקר אשר החל רק לפני ימים ספרים, ב-30 בדצמבר. השותפות דיווחה עוד כי לאחר השלמת הסקר הסייסמי, יתחיל השלב של עיבוד ופענוח הנתונים שנאספו במהלכו. נזכיר כי עוד בטרם ביצוע הסקר התלת מימדי זוהו שלוש מטרות הראויות להמשך בחינה באמצעות סקר סייסמי.

נזכיר כי הסקר הסייסמי התלת מימדי ברשיון "גוליבר" המשתרע סמוך לרצועת החוף הישראלית בין ת"א לקיסריה, הוקדם לסוף שנת 2010 לעומת התוכנית המקורית כי יבוצע באמצע שנת 2011, בכך ניצלו השותפויות המחזיקות בהיתר המוקדם, זרח וגינקו את הימצאותה באיזור של האונייה שביצע את הסקר הסייסמי ברשיון "ים", הנמצא בבעלות השותפות וחברת אדירה. השימוש באנייה צפוי היה להביא לחיסכון בעלויות הסקר, אשר מוערך בכ-850 אלף דולר. כמנהלים ומתאמים של ביצוע הסקר שמשו המכון הגיאופיזי וחברת סימקו פטרוליום מאנגליה.

על פי התכנונים הסקר התלת-ממדי תוכנן להיעשות לאורך רצועה בעובי של 1.5 קילומטר שבין קיסריה לת"א, ובשטח כולל של כ-67 קמ"ר. הסקר כיסה שטח שאין לגביו נתונים סייסמיים, עיבוד הנתונים והפיענוח יבוצע במשך כ-3 חודשים.

נציין כי גינקו אשר אינה חברה סחירה נמצאת כעת בהליך מיזוג לתוך השלד אוריאלי , לאחר שניסיונות הנפקה ומיזוג לתוך השלד יורו-אוברסיז לא צלחו. במידה שתוצאות הסקר הסייסמי יאתרו מבנים בעלי פוטנציאל להכיל תגלית, הדבר יסייע לה לגייס כסף למימון תוכנית החיפושים.