ההסכם הקיבוצי ברשות השידור: הטבות מפליגות לעובדים

עובדי דור א' יקבלו את ההטבות המפליגות ביותר בשירות הציבורי: החזרי נסיעות גבוהים, תשלומי אש"ל מוגדלים, סבסוד ארוחות, תוספת שכר וקידום בדרגה לכולם בתוך 7 שנים

עובדי רשות השידור הנוכחיים ייהנו מהטבות נרחבות מאלה הנהוגות בשירות הציבורי לאחר חתימת הרפורמה. לידי "גלובס" הגיע מסמך פנימי של רשות השידור, המונה את כל סעיפי ההסכם הקיבוצי שנחתמו עם כלל המגזרים ברשות השידור.

לפי המסמך, 1,250 מעובדי רשות השידור הנוכחיים יהפכו להיות אנשי "דור א'", לאחר החתימה על הרפורמה ופרישת 700 מעובדי הרשות. 150 עובדים חדשים שיצטרפו לרשות יהיה בני "דור ב'", ותנאיהם יהיו כנהוג בשירות הציבורי.

לפי ההסכמים, נקבע עיקרון שעובדי דור א' ישמרו על מנגנוני החזרי ההוצאות והסדרי הרווחה הקיימים שלהם, למרות שהם גבוהים משמעותית לעומת הנהוג בשירות הציבורי.

לדוגמה, בעוד הנוהג בשירות הציבורי הוא לתת החזרי נסיעות בתוך העיר של עד 500 ק"מ - יקבלו עובדי הרשות, מכל המגזרי העובדים, החזרים של עד 1,000 ק"מ.

כמו כן, עובדי השידור הציבורי יזכו בין היתר לתשלומי אש"ל מוגדלים, סבסוד ארוחות, שי לחג, תוספת לעבודה מחוץ לגבולות הקו הירוק, פיצוי על תחילה וסיום עבודה בשעות בהן לא פועלת תחבורה ציבורית, החזרי הוצאות טלפון גבוהים מעמיתיהם במגזר הציבורי והלוואות מסובסדות בבנק יהב.

עוד עולה כי לכל עובדי רשות השידור תינתן תוספת שכר בתצורה של מקדם אישי, אשר בו יוכפלו השעות הנוספות והכוננויות, באופן המשקף תוספת שכר של עד 16% מהזכר הפנסיוני הנוכחי. ההסכם כולל גם מנגנון המבטיח כי סל השעות הנוספות לא יעלה על 100 שעות. נקבע גם מנגנון המפצה את העובדים על שעות הסל מעל לתקרה זו.

לצד אלה תינתן תוספת שכר נוספת בשיעור 5% בגין הסכם שנחתם בשנת 2008, אשר אליה תתווסף תוספת של 2% לטכנאים ותוספת בשיעור 0.6% לדרוג המשולב. כמו כן תינתן תוספת נוספת בשיעור 6.25% ב-3 פעימות.

בנוסף, כל עובד יקודם לפחות בדרגה אחת בתקופת ההסכם שיעמוד על 7 שנים ויחודש מאז כל 3 שנים.

כל הכוננויות שאושרו לעובדים כיום יישמרו, והם ימשיכו להיות מבוטחים בקרן פנסיה ובקרנות השתלמות, כפי שהם היום. עוד נקבע כי שבוע העבודה החדש ברשות יעמוד על 5 ימים ו-41 שעות עבודה שבועיות, במשמרות. עם זאת, מגזרים כמו קרייני קול ישראל יעבדו בשבוע עבודה קצר יותר, אם כי ארוך מהיום.

לפי שעה, הגורמים היחידים ברשות עימם לא נחתמו ההבנות, הם המגזר המשולב וטכנאי הרדיו ואלה נוקטים בימים אלו בעיצומים.

ברשות השידור ביקשו לא להגיב.