אדלר-חומסקי מנסה לקחת ממקאן את תקציבי המשביר

בכירי המשרד נפגשו עם בעלי המשביר, רמי שביט ■ שביט מחפש משרד פרסום שיטפל בתחומים החדשים שלו: סופרמרקטים וסלולר ■ היקף הפרסום של המשביר ב-2010 היה 47 מיליון דולר

קרב משמעותי נוסף בין משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ומקאן-אריקסון: ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים נפגשו מנהלי אדלר-חומסקי מספר פעמים עם הבעלים ומנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, רמי שביט, במטרה לבחון את העברת תקציבי הפרסום של הקבוצה - הכוללים את המשביר החדש לצרכן, ניו-פארם וכנראה גם אופיס דיפו - לטיפולם.

באחת הפגישות נכחו אייל חומסקי וראובן אדלר, ובאחרות נכחו חומסקי ואורי עיני, המשמש כמנכ"ל משותף.

מנגד פועלים במקאן-אריקסון בנחישות על מנת להשאיר אצלם את התקציב וכן על מנת לקבל גם את הטיפול במותג אופיס דיפו.

תקציב קבוצת המשביר החדש לצרכן הינו אסטרטגי מאוד, הן בשל היקפיו והן בשל ההחלטיות של רמי שביט להיכנס לתחומי פעילות נוספים שיגדילו את הנתח שלו בארנק הלקוח - בין היתר באמצעות פעילות מועדון 365. שביט הודיע בעבר על כוונתו להקים רשת סופרמרקטים וכן כניסה לשוק הסלולר.

עוד נודע ל"גלובס" כי נציגי הקבוצה ניהלו פגישות ראשוניות עם מספר משרדים בניסיון לבחון מי מהם פוטנציאלי לטפל בתקציבי הסלולר והסופרמרקטים.

כאמור, התקציבים המשולבים של ניו-פארם והמשביר לצרכן הינם תקציבי משמעותיים - בין היתר בגלל היקפם. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של המשביר לצרכן עמד ב-2008 על 32 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2009 הוא עמד על 39 מיליון דולר, וב-2010 התקציב הוגדל ל-47 מיליון דולר. תקציב הפרסום של ניו-פארם עמד ב-2010 על 21 מיליון דולר במחירי מחירון.

משרד הפרסום מקאן-אריקסון מטפל בקבוצת המשביר החדש לצרכן מאז תחילת 2008. כשקיבל לידיו את התקציב היה זה מהלך דרמטי שהתקבל בהפתעה בענף, שכן עד לקבלתו טיפל מקאן במתחרה הישיר של הקבוצה - ג'יימס ריצ'רדסון.

קבלת תקציב הפרסום של הקבוצה היווה את אחד מהגורמים שתרמו באופן משמעותי לגידולים המרשימים בהיקפי הפעילות של מקאן-אריקסון בשנתיים האחרונות.

שלא לייחוס מספרים גורמים בתעשייה כי שביט הנתפס כאיש מסחר קשוח המכוון מאוד לשורה התחתונה ומעריך מאוד את אלון שטרן, המשנה למנכ"ל קבוצת מקאן, ולכן להערכתם קטנים יחסית הסיכויים שמהלך כזה של העברת התקציב לאדלר-חומסקי אכן יתרחש.

כאמור, במקאן פועלים במרץ לא רק לשמור על התקציב, אלא גם להגדיל את הפעילות עם שביט באמצעות קבלת הטיפול בתקציב אופיס דיפו.

כזכור, אופיס דיפו נרכשה לפני חודשים ספורים על-ידי המשביר בתמורה ל-178.6 מיליון שקל. תקציב הפרסום של אופיס דיפו מטופל כיום בגיתם BBDO.

יצוין כי גם מקאן וגם אדלר לא יוכלו כנראה לטפל בתקציבי הפרסום של הקבוצה בתחומי הסלולר והסופרמרקטים - בהנחה שהיא אכן תיכנס בסופו של דבר לפעילות בתחום זה. זאת מאחר שלשני המשרדים יש תקציבים מנוגדי אינטרסים. אדלר-חומסקי מטפל בקבוצת בזק ובשופרסל, ומקאן-אריקסון מטפל בתקציבי סלקום ורשת קו-אופ.

אדלר ומקאן בחרו שלא להגיב. מהמשביר לא נמסרה תגובה.