ברי בר-ציון הסיר את מועמדותו לתפקיד נציב שירות המדינה

בר-ציון, מועמדו של נתניהו לתפקיד: "ברור לי כעת כי הגורמים המנסים לסכל את מינויי לא יניחו לי ולא יאפשרו עבודה מקצועית ועניינית, ובוודאי שלא לחולל שינוי של ממש בשירות הציבורי"

ברי בר-ציון, מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נציב שירות המדינה, הסיר היום (ד') את מועמדותו למשרה.

במכתבו שהגיע היום ללשכת נתניהו נכתב: "לצערי, מן הרגע שנתפרסם דבר בחירתך בי כמועמד המועדף לתפקיד המכובד, פעלו ופועלים כנגד מינוי זה גורמים שונים, חלקם חוששים ככל הנראה מן השינויים שהיו צפויים בשירות הציבורי אילו נכנסתי לתפקידי, חלקם מבקשים לעשות הון פוליטי מטרפוד מינויי לתפקיד זה, בשל סדר יום אשר אין דבר בינו ובין כישוריי, יכולתי והתאמתי לתפקיד...

"אולם בימים האחרונים נתחוור לי כי הקשיים שאיתם אדרש להתמודד אינם מוגבלים רק להליך של אישור מינויי. ברור לי כעת כי אותם העושים כל אשר לאל ידם כדי לסכל את המינוי, לא יניחו ולא יאפשרו עבודה מקצועית ועניינית, ובוודאי שלא לחולל שינוי של ממש שהשירות הציבורי כל-כך משווע לו... כנראה שרבים מדי הנהנים מן המצב הקיים... ועל כן מוכנים לעשות כמעט הכול על מנת לשמר את הסטטוס-קוו".

ככל הידוע, בשני הדיונים שקיימה הוועדה המיוחדת בראשות השופט בדימוס דן ארבל ובהשתתפות איריס שטרק ונגה קינן, שהוקמה לצורך אישור ובחינת המועמד, זומנו כמה מנכ"לים וגם נציג של התנועה לאיכות השלטון. עם זאת, הוועדה טרם פרסמה את החלטתה.

בר-ציון ועוד 3 מועמדים נבחרו על-ידי הצוות הבינמשרדי, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי; ובהשתתפות אודי ניסן, הממונה על התקציבים; אורלי פורמן, מנכ"לית המשרד לתרבות וספורט; ועו"ד מייק בלס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

מיד אחרי שנתניהו בחר בבר-ציון החלו להתפרסם כתבות ביקורתיות כנגד המינוי, אשר בעקבותיהם פנתה לפני כחודש ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לבחון ולבצע בדיקה כוללת של המינוי, בהתייחס לביקורת על תקופתו של בר-ציון כמנכ"ל חברת אמין בע"מ, זכיינית תכנית ויסקונסין, ועל אי-דיווח מלא בעניין.

לפני כשבוע העביר, עוזר היועץ, עו"ד אורן פונו, בשם היועץ המשפטי לממשלה, מכתב לח"כ יחימוביץ', בו נכתב כי "במצב דברים זה ובשל טיב ההליך שהתקיים בין החברה למשרד התמ"ת, סבור היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לעמדת הפרקליטות, כי יש לקבל את הסבריו של מר בר-ציון..."

עם זאת, וינשטיין ביקש להביא את העניין לידיעת נתניהו כדי שיבחן שוב את הדברים.

אחרי שנתניהו קיבל את החומרים והטענות השונות שהועלו נגד בר-ציון, כתב נתניהו כי "נחה דעתי שניתן להביא את המועמד לבדיקת הוועדה המיוחדת... אני ער לכך שהובלת רפורמה ושינויים מבניים כרוכה התנגדות וחוסר שביעות-רצון של חלק מהמעורבים בתהליך" - והפנה את העניין לחוות-דעת והחלטה של הוועדה המיוחדת.