הפרקליטות ביקשה תסקיר לנזק הנפשי למתלוננות על קצב

המשמעות היא שבית המשפט יתבקש להתחשב בנזק הנפשי שנגרם לקורבנות עבירות המין של הנשיא לשעבר, במסגרת שיקוליו בגזירת עונשו

גזר דינו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, צריך לשקף גם את הנזק הנפשי שנגרם לקורבנות תקיפותיו המיניות, א' ממשרד התחבורה ו-ל' מבית הנשיא - כך טוענת פרקליטות המדינה לקראת שלב הטיעונים לעונש במשפטו של קצב.

ל"גלובס" נודע כי הפרקליטות הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להורות על הכנת תסקיר של שירות המבחן למבוגרים, בנוגע לשתי הנשים שהיו יעד לתקיפותיו המיניות, שבגינן הרשיעו השופטים את קצב בשבוע שעבר בשתי עבירות אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית.

פירוש הדבר כי השופטים, ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, יתבקשו להתחשב בנזק הנפשי שנגרם לקורבנות עבירות המין של קצב, במסגרת שיקוליהם בגזירת עונשו של קצב.

"בית המשפט הנכבד יתבקש להורות לשירות המבחן למבוגרים, לידי היחידה העורכת תסקירים לקורבנות תקיפה מינית", כתבו לבית המשפט התובעים, עורכי הדין רונית עמיאל ונסים מירום, "לערוך תסקירים בהתייחס לשתי מתלוננות שבכתב האישום, א' ממשרד התיירות ו-ל' מבית הנשיא. תסקירים אלה יביאו בפני בית המשפט את מצבן של המתלוננות והנזקים שנגרמו להן כתוצאה מן העבירות שביצע בהן הנאשם".

המתלוננות עצמן, א' ו-ל', נתנו את הסכמתן לביצוע התסקירים הללו. שירות המבחן למבוגרים הודיע כי יידרשו לו כ-30 ימים להשלמת התסקירים, ולפיכך עתיד שלב הטיעונים לעונש, שבית המשפט ביקש לקיים במהלך חודש ינואר, להידחות לתחילת החודש הבא. שירות המבחן יקבל לידיו גם חלק מהראיות שהוצגו בבית המשפט, לצורך הכנת התסקירים.