המשקיעים הקטנים: מתחת ל-50% למדינה - נסכים; גם צוללת של חיל הים לא תוציא את נובל אנרג'י מתמר

גלובס tv עו"ד יהודה רסלר וחיים דווידיאן, מנציגי ועד המשקיעים הקטנים, מגיבים לראשונה לדוח הסופי של ששינסקי בראיון לגלובס TV ■ "כדי להוציא את נובל אנרג'י מ'תמר' יצטרכו לשלוח צוללת של חיל הים; תהליך משפטי ייקח מיליון שנה והמדינה תפסיד"

משקיעי הנפט והגז הקטנים מתנגדים להמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי, אך יסכימו להתפשר אם ייקבע כי חלקה של המדינה בהכנסות מתגליות הנפט והגז יירד מתחת ל-50% (לעומת 52%-62% לפי המלצות ועדת ששינסקי). כך אומרים נציגי ועד המשקיעים הקטנים, עו"ד יהודה רסלר וחיים דווידיאן, בראיון לגלובס TV.

כאשר נשאל רסלר אילו המלצות יספקו את המשקיעים הקטנים, הוא ענה: "לדעתי מתחת ל-50% (בחלקה של המדינה - ע.ב.י)". הוא ציין כי במידה וההמלצות הנוכחיות יתקבלו במלואן - המשקיעים יפנו לבית המשפט.

המשקיעים קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולרכך עוד יותר את המלצות ששינסקי. דווידיאן אף מפנה אצבע מאשימה כלפי שר התשתיות עוזי לנדאו, שדווקא התנגד למסקנות ששינסקי, ואמר כי "לנדאו צריך להתפטר; לא בגלל שהוא אשם במשהו אלא בגלל שהוא עומד בראש משרד מקצועי שגם אותו החליט משרד האוצר לנהל. אנחנו לא רוצים מדינה שבה האוצר מנהל את כל המערכת".

- אומר לכם שר האוצר שטייניץ: "או שתפתחו את 'תמר' או שתחזירו את הרישיון למדינה". מה תרצו לענות לו?

"זו עוד בדיחה עצובה. המקסימום שהמדינה יכולה לעשות זה להתווכח 12 שנה בבית המשפט על המונח שנקרא 'שקידה ראויה'. כדי להוציא את נובל אנרג'י מ'תמר' יצטרכו לשלוח צוללת של חיל הים וזה לא יקרה".

- התהליך המשפטי יכול לקחת שנים.

"זה ייקח מיליון שנה. המפסיד העיקרי יהיה המדינה".

דווידיאן העריך כי המאבק כלל לא יגיע לבית המשפט כי לדעתו מסקנות ששינסקי עוד ירוככו, וכאשר נשאל לסיום האם המשקיעים יעדיפו להשאיר את הגז בים כדי לנהל מאבק משפטי שייארך שנים, ענה: "לא... זה לא יקרה".