אחרי השת"פ עם גוגל: ג'יני גייסה 5 מיליון דולר

‎‎חברת הסטארט-אפ הישראלית תציג בתערכות ‏CES‏ כיצד מנוע חיפוש הווידיאו הסמנטי שלה משתלב גם עם נטפליקס, הולו ואמזון וכן אפליקציות ההופכות את האייפון לשלט טלוויזיה חכם‏

‎‎חברת הסטארט-אפ הישראלית ‏Jinni‏ ממשיכה ליהנות מהרוח הגבית של גוגל, לאחר שמנוע חיפוש הווידיאו הסמנטי שלה ישולב בגוגל ‏TV‏. ג'יני השלימה גיוס הון שני בהיקף של 5 מיליון דולר ממפעילת הסלולר הבלגית ‏Belgium‏ ומיצרנית טלוויזיות מובילה ששמה לא פורסם, לצד המשקיעה הישראלית הקיימת קרן ‏DFJ‏ תמיר-פישמן. משקיעה נוספת בחברה, שלא השתתפה בגיוס, היא סטארט-אפ פקטורי. סך ההון שגייסה החברה, כולל הסיבוב הנוכחי, הוא 9.5 מיליון דולר.

ג'יני הוקמה ב-2007 על-ידי יוסי גליק ואיציק בן-זקן, וזכתה בתעשייה לכינוי "פנדורה של עולם הסרטים". החברה פיתחה מנוע המלצות מקוון, המאפשר למשתמשים למצוא סרטים, תוכניות טלוויזיה וקטעי וידיאו המותאמים לטעמם האישי. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על יכולות סמנטיות, בניסיון לסנן את היצע התוכן העשיר שקיים באינטרנט ובטלוויזיה.

החיפוש אחר סרטים מתבצע לפי מילות מפתח שמתארות את חוויית הצפייה. כך, ניתן לחפש בג'יני תכנים על-פי תגיות מוכרות כמו אקשן, קומדיה או דרמה, אך גם על-פי תגיות פחות פופולריות כמו מצב רוח, קהל יעד וז'אנרים נישתיים וספציפיים.

ג'יני תציג את התוכנה שלה בתערוכת האלקטרוניקה ‏CES‏ שנפתחת היום (ה') בלאס וגאס, שם תדגים כיצד מנוע החיפוש שלה משתלב עם גופי תוכן - דוגמת נטפליקס, הולו ואמזון. לצד מנוע החיפוש, ג'יני תציג גם אפליקציות ההופכות את האייפד והאייפון לשלט טלוויזיה חכם.

מאז הקמתה פעלה החברה מתחת לרדאר של המשקיעים, אולם במאי האחרון היא עלתה לכותרות על רקע שיתוף הפעולה בינה לבין ענקית החיפוש גוגל. על-פי ההסכם, ג'יני תספק למיזם גוגל ‏TV‏ יכולות חיפוש סמנטיות, המלצות מותאמות אישית ופיצ'רים חברתיים.

גורלו של גוגל ‏TV‏ אמנם לוט בערפל על רקע הקושי של גוגל להשיג שיתופי פעולה עם יצרניות התוכן, אך שיתוף פעולה זה העלה את קרנה של החברה הישראלית בעיני המשקיעים, גם בשל ההערכה שאם שיתוף הפעולה יצליח, גוגל עשויה להתעניין ברכישת ג'יני.

"הגיוס מאפשר לנו להתמקד במה שאנחנו עושים הכי טוב: לפתח מוצר המשפר באופן מהותי את חוויית הבידור", אמר גליק, המכהן כמנכ"ל ג'יני. ההון שגויס יסייע לחברה להטמיע את התוכנה שלה גם בממירים אחרים, שמאפשרים לחבר בין הטלוויזיה לאינטרנט.