"אם מחזיקים בדרכון של דה-סילבה - סימן שהוא לא נקי"

עורך דינו של לירון זרקו, החשוד כי סחט את בלם הפועל ת"א: "לא מקובל ש'קורבן' נתון להגבלות" ■‏‎‎‏ המשטרה: "דה-סילבה עד חשוב בפרשה, יש חשש שהוא יעזוב את הארץ"‏

כדורגלן העבר לירון זרקו יישאר במעצר למשך 4 ימים נוספים, לצורך השלמות חקירה בפרשת הסחיטה לכאורה של בלם הפועל תל-אביב, דאגלס דה-סילבה - כך קבע היום (ה') בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, שדחה הבוקר ערר שהגיש זרקו על הארכת מעצרו ב-5 ימים, החל מאתמול (ד').

‏השופטת ורדה מרוז ציינה בהחלטתה כי "לעורר (זרקו, א' ל' ו') מיוחסות עבירות של סחיטה באיומים", וכי הדו"ח הסודי והמסמכים שהוצגו בפניה מלמדים על שורה ארוכה של פעולות חקירה לא פשוטות שעל המשטרה לבצע בפרשה, ואשר מצדיקות את הארכת המעצר.

‏כזכור, אתמול עצרה המשטרה את זרקו, ששיחק בעבר יחד עם דה-סילבה בהפועל כפר-סבא, ואת אביו, בחשד כי ניסו באחרונה לסחוט את הכדורגלן הברזילאי, ודרשו ממנו מאות אלפי דולרים, באיום כי אם לא ייעתר לדרישה - יפיצו עליו מידע מביך בכלי התקשורת. האב שוחרר למעצר-בית.

סנגורו של זרקו, עו"ד ברק כהן, טען בדיון כי העובדה שדרכונו של דה-סילבה מוחזק על-ידי המשטרה מלמדת כי זרקו הוא לא בהכרח הקורבן בפרשה. "אם המשטרה מחזיקה את דרכונו, סימן שאינו נקי. ואם אין טעם בדבר, שלא יחזיקו בדרכונו. לא מקובל ש'קורבן' נתון להגבלות ופגיעות".

מהמשטרה נמסר בתגובה לדברים: "צריך לזכור כי דה-סילבה לא הגיש את התלונה, אנחנו הגענו אליו, ולכן יש חשש שהוא יעזוב את הארץ, ולא נוכל להביא אותו אחר-כך להשלמות החקירה הנדרשות בפרשה".

עוד הבהירו במשטרה כי "דה-סילבה הוא עד חשוב במסגרת הפרשה הזו. בשלב זה דה-סילבה לא נחקר כחשוד אלא כקורבן, ואנחנו במקביל לחקירה לא שוכחים שיש לו את הפן האישי-מקצועי של מעבר לקבוצה בחו"ל, ועושים את הכול לצד הערוץ של החקירות, כדי למצות את השלמות החקירה מהר".

עדיין לא ברור מה יעלה כעת בגורל העסקה של רד בול זלצבורג עם הפועל תל-אביב, במסגרתה הקבוצה האוסטרית רכשה את דה-סילבה מהאלופה הישראלית עבור 2.6 מיליון אירו.

‎‎‏"המידע בחקירה דליל ממה שפורסם"

‏לאחר הדיון בהארכת המעצר הבוקר אמר עו"ד כהן ל"גלובס" כי "ככל שהדברים נוגעים לחקירה של זרקו, המידע הרבה יותר דליל ממה שפורסם, ומזווית הראייה שלי כמשפטן, בנקודת הזמן הזאת החקירה מצטיירת כסתמית".

‏בשלב זה המליץ כהן לזרקו שלא לשתף פעולה עם החוקרים בחקירות ולשמור על זכות השתיקה.

לדבריו, "אם יובאו בפני זרקו הפרטים המלאים של החקירה, נשקול אם להתייחס אליהם. יש לו זכות מוקנית שלא להתייחס. כשאני אבין מה טוענים, הלקוח שלי יוכל להתייחס למשהו. בינתיים אני מציע ללקוח שלי לשבת בשקט בחקירות ולא לדבר עם החוקרים. כשאני חי בערפל מהסוג הזה, זו העצה שלי אליו". ‏‎‎‏