נטוויז'ן תוקפת: החברה-הבת של HOT לאינטרנט - פיקציה

דורשת ממשרד התקשורת לקנוס את HOT על הפרת תנאי הרישיון, עוד בטרם החלה בפעילות האינטרנט שלה

חברת 013 נטוויז'ן תוקפת את חברת HOT, וטוענת שעוד בטרם החלה בפעילות האינטרנט שלה, במסגרת הרישיון שהוענק לה, היא כבר מפירה אותו. לאחרונה פנתה נטוויז'ן למשרד התקשורת והציגה ממצאים המראים ש-HOT לא רק שאינה מקיימת את הוראות הרישיון בנושא ההפרדה המבנית, אלא שגם אינה מתכוונת בכלל לקיימו.

בפניותיה מראה 013 נטוויז'ן שפעילות האינטרנט של HOT, במסגרת החברה הבת הוט נט, ממשיכה להתנהל ממשרדי HOT ביקום, כולל מספרי הטלפון הזהים, ואיוש התפקידים בחברה הייעודית הוא פיקציה, שכן מדובר באותם בעלי תפקידים ב-HOT, שעובדים במקביל גם על פעילות האינטרנט.

כך למשל טוענת 013 נטוויז'ן כי HOT אינה מתכוונת להפריד את הפעילות, וההוכחה לכך היא שהפניות לצורך תיאום קישורי הגומלין בין החברות מתבצעות על ידי HOT עצמה, בזמן שהחברה הבת אינה מעורבת בכך. בכך, לדבריה, עושה HOT שימוש פסול במשאבים הכספיים והשיווקיים שלה לטובת החברה הבת. עוד היא מציינת שמהלכים אלה ואחרים מעניקים ל-HOT נט יתרון שיווקי מובהק, בעוד שמטרתה המדויקת של ההפרדה המבנית שהושתה עליה - הייתה מניעתם.

לפי הרישיון מחויבת HOT בהפרדה מבנית מלאה, ועל כך התנהל מאבק של יותר משנתיים, ש-013 נטוויז'ן הייתה אחת ממובילותיו ביחד עם חברת 012 סמייל. המטרה בהפרדה המבנית היא למנוע סבסוד צולב בין תשתית האינטרנט לבין שירותי הגישה שמספקת HOT, כך שיתר ספקיות אינטרנט יוכלו לספק שירותי גישה בתנאים פחות או יותר שווים. בעקבות ההפרות לכאורה של HOT, דורשת נטוויז'ן לקנוס את HOT, משום שאם כבר בשלב הראשון של עבודתה היא מפירה את הוראות המשרד, הרי שברור שבהמשך המצב יהיה יותר גרוע, אם המשרד לא יגיב בחומרה.

מ-HOT נמסר בתגובה: "נטוויז'ן עתרה לבג"ץ עוד לפני שהוענק הרישיון לשירותי גישה לאינטרנט בקבוצת HOT (וחזרה בה), וכעת היא מלינה, באופן מוזר, על פעילות שאפילו טרם החלה.

הוט נט נערכת בימים אלה להשקת השירות, והיא תפעל בהתאם להוראות הרישיון. המלצתנו, כי נטוויז'ן תעסוק בשירות ללקוחותיה ולא בתלונות סרק". מנטוויז'ן לא נמסרה תגובה.