אפילו באלמר מופתע: מכר 8 מיליון יחידות קינקט בחודשיים

מנכ"ל מיקרוסופט הציג בנאום הפתיחה של תערוכת CES שדרוג לאביזר התנועה, שיאפשר לזהות לא רק תנועות ידיים ורגליים אלא גם הבעות פנים

לאס וגאס התרגלה בשנים האחרונות לקבל את ההצגה הקבועה של תחילת ינואר בדמותו של מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר. גם השנה היה זה באלמר שנשא את נאום הפתיחה של תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES, רק שהפעם הוא היה נראה מאושר מתמיד.

ההצלחה המסחרית של אביזר התנועה, קינקט, לקונסולת המשחק של מיקרוסופט - אקס בוקס 360, לצד ההשקה האחרונה של מערכת ההפעלה הסלולרית ווינדוס פון 7 סיפקו סיבה לחגיגה.

באלמר הקדיש חלק גדול מהנאום שלו לאקס בוקס, מה שמצביע על החשיבות שהחברה מייחסת למוצר הזה מבחינתה. "50 מיליון יחידות נמכרו מקונסולת ה-XBOX 360 בכל העולם, כשבחצי השנה האחרונה המוצר מככב במקום הראשון במכירות הקונסולות בארה"ב", אמר באלמר ועבר לדבר על הבייבי החדש של מיקרוסופט - הקינקט, שמאפשר לשחק במשחקים ללא צורך בשלט אלא רק באמצעות תנועה ומחוות גוף.

"ציפינו שיימכרו מהקינקט 5 מיליון יחידות, אבל נמכרו 8 מיליון יחידות בחודשיים".

באלמר ניצל את הבמה כדי לבשר על שני עדכונים לקינקט: הראשון יאפשר להזמין ולצפות בסרטים ובסדרות של נטפליקס, Hulu ו-EPSN ללא צורך להחזיק את השלט אלא באמצעות מכשיר התנועה. השני הוא שדרוג יכולות הזיהוי של הקינקט, שיאפשרו לחיישנים לא רק לזהות את הידיים או הרגליים של האדם, אלא גם את הבעות הפנים שלו, הכוללות את הגבות והחיוך.

השדרוג יאפשר לדמויות המצוירות של השחקנים (אוואטר) לספק תחושה אמיתית יותר, כשמשתמשים ינהלו שיחות בין דמויות אחרות בשירותים השונים של הקונסולה.

באלמר הציג את השירות עם אווטאר משלו, שכלל מראה צעיר ורזה יותר, אולם עם אותה אנרגטיות שמנכ"ל מיקרוסופט יודע לספק על הבמה. העדכון החדש יהיה זמין בחינם רק לחברי מועדון הזהב של שירותי האקס בוקס לייב החל מחודשי האביב.

"תגובות טובות על ווינדוס פון 7"

אחרי חגיגות הקינקט, באלמר התפנה לדבר על שוק הסלולר, שמיקרוסופט שימשה בו במשך שנים רק שחקנית משנה. לאחרונה היא הוציאה את מערכת ההפעלה ווינדוס פון 7, במטרה לנסות ולכבוש מחדש את דרכה אל הפסגה. "ווינדוס פון 7 יצא לפני חודשיים לשוק עם תשעה מכשירים ב-60 מפעילות סלולריות וב-30 מדינות", סיפר באלמר. "יש למכשיר 5,500 אפליקציות עובדות ו-20 אלף מפתחי אפליקציות נרשמו אצלנו.אנחנו מקבלים המון תגובות טובות על המכשיר".

הכרזה מעניינת הייתה לבאלמר בתחום השבבים. מנכ"ל מיקרוסופט הודיע כי החברה תשתף פעולה עם מפתחת השבבים הבריטית ARM כדי ליצור מערכת הפעלה על שבב לטאבלטים, שתתבסס על מוצרי החברה. בכך סוטה מיקרוסופט משיתוף הפעולה רב-השנים עם יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל.

באלמר מקווה כי המהלך ישכנע את המשקיעים כי מיקרוסופט מסוגלת להתמודד גם בזירה הרותחת של שוק הטלפונים החכמים ומחשבי הטאבלט, שהולכת ונוגסת בנתח של המחשבים האישיים בעולם הטכנולוגיה. "בכל מוצר שנשתמש, בין אם בעתיד או בהווה, תהיו בטוחים שמערכת ההפעלה חלונות תהיה שם", אמר באלמר. "חלונות תהיה בכל מקום, בכל סוג של מכשיר", אמר.

מיקרוסופט לא הגדירה מסגרת זמן לשיתוף הפעולה שלה עם ARM, אך ההערכות הן כי המערכת החדשה תושק בין אוקטובר 2011 לאוקטובר 2012. עם זאת, ייתכן כי מדובר בפרק זמן ארוך מדי עבור מיקרוסופט מכדי שהיא תוכל לנגוס בנתח השוק של אפל בשוק הטאבלטים.

שוק זה אינו המקום היחיד שבו מיקרוסופט מתמקדת במסכי מגע. החברה הודיעה כי היא תמשיך לפתח את שולחן המגע שלה, Surface. היא הכריזה על שולחן משודרג עם מסך מגע של סמסונג. גם הטכנולוגיה השתכללה וכבר לא כוללת מצלמות בתוך השולחן, מה שהופך אותו לפחות מאסיבי.