מצעד האפליקציות: גליוטינה לאצבעות, מונית דרך סלקום

מנכ"ל OnTheMob במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון, באייפד ובהמשך גם באנדרואיד ■ והפעם: הקרב על המקום הראשון, מזמינים מונית מהאייפון וגם קצת נוקיה

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-6.1.11, יום חמישי בשעה 00:17.

בתחילת השבוע שעבר היינו עדים לראשונה במאבק צמוד בין שתי מתחרות קלאסיות באפסטור. שתי אפליקציות של שתי מפעילות סלולריות בו זמנית בטופ-5: סלקום עם אפליקציית Taxi, המאפשרת להזמין מונית דרך האייפון (אפרט בהמשך) ואורנג' עם myorange, המאפשרת למנוייה לקבל פרטים שונים, דומה לשירותים שהיא נותנת באתר האינטרנט. במאבק צמוד בין השתיים שכיכבו מספר ימים בחמשת המקומות הראשונים, מצאו עצמן שתי האפליקציות במקום הראשון, אחת לזמן ממושך יותר ואחת פחות.

מה המצב שבוע לאחר מכן? TAXI, במקום ה-17, שומרת על מקומה בטופ-25, קרי: זוכה לכמה מאות, אולי אפילו יותר, הורדות יומיות. myorange במקום ה-29, שגם הוא מכובד לאור העובדה שהיא רלוונטית ללקוחות אורנג' בלבד ומכאן שרק שליש מהגולשים יתעניינו בה.

היה מעניין השבוע באפסטור.

iPHONE

כיום יש לא מעט אפליקציות המאפשרות הזמנת מונית דרך האייפון. הן מאפשרות, לרוב, להרים טלפון לתחנה ולדבר עם הסדרן (לא תמיד נעים). סלקום משיקה את השירות קליק למונית המאפשר להזמין מונית בקליק אחד, בלי לדבר או לחייג.

איך זה עובד? כשמזמינים מונית נשלחת בקשה לשרת הארצי של חברת מוניטקס אשר מכשיריה מותקנים במוניות ומחברים בין האפליקציה לבין הנוסעים. השרת מזהה את המונית הקרובה אל הנוסע באותו רגע בטווח של 10 ק"מ, ומציג את הכתובת והמספר של הלקוח במכשיר של נהג המונית. אם הנהג פנוי ומקבל את הבקשה, משתמש האייפון מקבל הודעה שהמונית בדרך אליו. יופי של שירות, הפונה לכלל הלקוחות ונותן ערך אמיתי.

במקום ה-14 השבוע - yesPlanet. קומפלקס הקולנוע הענק מאפשר לראשונה רכישת כרטיסי קולנוע דרך האייפון בתהליך דומה לזה שפועל כבר באתר האינטרנט שלו. נוסף על כך ניתן לקבל מידע על רכישת מנויים, צפייה במבצעים פעילים כרגע, חדשות מעולם הבידור, סקרים ומידע טקסטואלי על הסרטים המוקרנים.

תהליך רכישת הכרטיסים נוח ומספק מאפשר חוויה נעימה לגולש, אך ממשק האפליקציה סטנדרטי ובמקומות הטקסטואלים נראה כאילו נוחתים בעמוד אינטרנט מחוץ לאפליקציה. המחשבה על אפליקצייה שפיתח גוף קולנוע מוביל לקחה אותי למקומות רחוקים של צפייה בטריילרים, וידאו HD ובהמשך אפילו טעימה מסרטי התלת מימד שיגיעו בקיץ. אולי בגרסה הבאה.

השבוע נראה כי גולשי אייפון אוהבים להעמיד את אצבעותיהם למבחן. במקום הראשון בחנות, FingerCuter ההופכת את האייפון לסוג של גיליוטינה לאצבעות. יש להצמיד את האצבע למסך ולהתחמק מהסכין תוך שניות. אם לא הצלחנו, יישפך דם...

אפליקצייה נוספת, במקום ה-6, היא mood finger scan. גם כאן, מצמידים את האצבע למסך ומיד מתחילה סריקה לאחר מכן, יש לשיר או לדבר אל האייפון ובסוף האבחון. רעיון חמוד, אבל לא מצדיק טופ-10.

נוקיה

על אף קצב החדירה של האייפונים ומכשירי אנדרואיד בישראל, יש כאן עדיין יותר מכשירי נוקיה. בואו נבדוק מה קורה בזירה זו.

הרבה מאיתנו נאלצים לג'נגל בין עבודה, פגישות בחוץ, משפחה וימים עמוסים בלי מטען או חשמל בסביבה ואז אנחנו מוצאים את עצמנו נתלים בדאגה על הקו האחרון במד הסוללה של המכשיר. Battery Extender Lite נכנסת לפעולה באופן אוטומטי כאשר סוללת ה-Nokia מתחילה להראות סימני חולשה ומשנה את הגדרות הטלפון, ועוזרת בחיסכון של עד 30% בצריכת הסוללה. יופי של רעיון.

תהיתם פעם מהי עוצמת הרעש של רעם ממוצע? עם Decibel Meter אפשר לדעת בדיוק. האפליקציה הופכת את ה-Nokia שלכם למד עוצמת רעש ומאפשרת לכם לגלות האם הרעש אליו אתם נחשפים הינו מסוכן (עוצמת רעש העולה על 85 דציבל נחשבת מסוכנת).

Doc Scanner, תענוג שעולה 10 יורו, מספקת פיתרון לאחסון מסמכים במכשיר. יש להניח את הדף על גבי רקע כהה, להפעיל את האפליקציה ולצלם אותו באמצעות המצלמה במכשיר. האפליקציה תזהה באופן אוטומטי את גבולות הדף ותהפוך את התמונה לקובץ pdf, אותו ניתן לשמור בזיכרון הטלפון או לשלוח למחשב הנייד באמצעות Email או Bluetooth.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

אפליקציית 06.01.11
 אפליקציית 06.01.11

info@onthemob.com