עמוס לסקר מטיל פצצה: ראיות נגד עובדים שלקחו שוחד

עד מדינה יעביר לחברת החשמל מידע על עובדים וספקים שהיו מעורבים בפרשיית שוחד ■ לסקר לעובדים: "עובדים שסרחו לא יהיו חלק מהחברה, ויינקטו נגדם כל ההליכים העומדים לרשותנו"

חברת החשמל אוספת ראיות נגד עובדים בחברה החשודים בלקיחת שוחד ובמירמה - כך הודיע היום (ה') מנכ"ל החברה עמוס לסקר.

בפנייה דרמטית שהופצה לכלל עובדי חברת החשמל דיווח לסקר כי החברה חתמה על הסכם עם עד מדינה, שהתחייב להעביר לה מידע על עובדים וספקים שהיו מעורבים בפרשיית שוחד גדולה שנחשפה ב-2004. ההסכם הוגש היום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

לדברי לסקר, "כאשר עולה החשש כי קבוצה קטנה של אנשים אשר סרחו עודנה פועלת בקרבנו, חשוב לנו לנקוט בכל ההליכים על מנת למצות עמם את הדין".

במרכז הפרשה עמד אשר כהן, מי שכיהן בין היתר כמנהל אגף אחסנה ואספקה ומנהל מחוז הצפון בחברת החשמל. כהן, שנפטר לאחרונה, נדון ב-2005 ל-6 שנות מאסר ולקנס של 1.75 מיליון שקל, לאחר שהורשע בלקיחת שוחד בתמורה למתן עבודות והטיית מכרזים לטובת חברת חשמל הצפון. אחד הספקים שהיה מעורב בפרשה חתם על הסכם עד מדינה, ועדותו סייעה להרשיע את כהן.

חצי שנה לאחר הרשעתו של כהן הגישה נגדו חברת החשמל תביעת פיצויים אזרחית בסך 20 מיליון שקל על נזקים שנגרמו לה כתוצאה מהפרשה.

יצוין כי כבר בעת חשיפת הפרשה הועבר למשטרה מידע על מעורבותם של עובדים וספקים נוספים במעשי שחיתות פליליים, אולם המשטרה נמנעה מהגשת כתבי אישום בנימוק שמדובר ב"דגי-רקק".

במכתב שהפיץ היום לעובדים כותב לסקר כי "לאחר הגשת התביעה האזרחית התבררו לחברה עובדות חדשות, שלא היו ידועות לה, אשר על-פיהן עובדים נוספים בחברה היו מעורבים במידה זו או אחרת באותה פרשייה".

לסקר מוסיף כי כעת, לאחר חתימת ההסכם עם עד המדינה, "החלה החברה באיסוף מידע וראיות חדשים, מהן עולים חשדות לכאורה, בין היתר לביצוע מעשי שוחד ומירמה כנגד חברת החשמל, על-ידי מספר עובדים בחברה וספקים שונים".

לסקר מציין בסיום מכתבו כי "עובדים שפעלו בניגוד לחוק, למוסר למקצועיות ולאתיקה - לא יהיו חלק מהחברה, ויינקטו נגדם כל ההליכים העומדים לרשותנו על-פי דין".