ביקושי שיא בהנפקת סיאלו; העלתה מחיר ההנפקה

הוזמנו מניות ב-20 מיליון שקל, לעומת 6.5 מ' ש' אותם ביקשה לגייס ■ החליטה להעלות מחיר המניה בהנפקה, וככל הנראה היא תונפק בכמה עשרות אחוזים מעל למחיר שבהצעת המדף

הנפקת חברת סיאלו הסתיימה היום (ה') בביקושי יתר שהפתיעו את השוק. כך נודע ל"גלובס". בהנפקת בחברה, שנסחרה בבוקר בשווי של 30 מיליון שקל, הוזמנו מניות בהיקף כולל של מעל 20 מיליון שקל, לעומת 6.5 מיליון אותם ביקשה החברה לגייס. את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום יחד עם סייבל השקעות.

החברה החליטה להעלות את מחיר המניה בהנפקה, וככל הנראה היא תונפק בכמה עשרות אחוזים מעל למחיר של 1.85 שביקשה בחברה בהצעת המדף.

לכל מניה צורפו גם שתי אופציות למימוש ב-2.5 שקל למשך 24 החודשים הקרובים, והחברה קיוותה כי לקראת 2013 ימומשו מספיק אופציות כדי להחזיר את תשלומי האג"ח שלה. כרגע, מחיר המניה בהנפקה קרוב למחיר המימוש של האופציה, אירוע נדיר למדי בהנפקות מדף שכאלה.

במהלך היום ירדה המניה ב-11% וסיימה את יום המסחר במחיר של 1.6 שקל. נראה כי בשל הדיסקאונט שגילם המחיר הכלכלי של חבילת המניות והאופציות (35% על מחיר המניה בשוק היום בבוקר), ביקשו חלק מן המחזיקים במניה למכור אותה כדי לרכוש אותה בזול יותר בהנפקה, אולם ביקושי היתר של אותם המשקיעים הצטרפו לביקושים של משקיעים חדשים או כאלה שרצו להגדיל את אחזקתם. בסופו של דבר משקיעים אלה נאלצו לקנות את המניות בחזרה במחיר גבוה יותר (או לוותר עליהן לחלוטין).