תמיכה נוספת הלילה: גם צ'ילה מכירה במדינה פלסטינית

הסנאט הצ'יליאני הצביע פה אחד בעד הכרה במדינה פלסטינית עצמאית, והלילה אישר את ההחלטה הנשיא סבסטיאן פינרה. צ'ילה מצטרפת לשורה של מדינות באמריקה הלטינית שכבר הודיעו על התמיכה בפלסטין, ביניהן פרגוואי, ברזיל, ארגנטינה ובוליביה

תמיכה נוספת בעם הפלסטיני: צ'ילה מצטרפת לשכנותיה באמריקה הלטינית, והודיעה הלילה (ה') כי גם היא מכירה בעצמאותה של מדינה פלסטינית בגבולות 1967.

הסנאט הצ'יליאני הצביע פה אחד בעד ההחלטה, והלילה אישר אותה הנשיא סבסטיאן פינרה שנפגש בשבוע שעבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

צ'ילה, כאמור, מצטרפת לשורה של מדינות בדרום אמריקה שכבר הצהירו כי יתמכו בהכרזה על מדינה פלסטינית ויכירו בעצמאותה. במהלך החודשים האחרונים הודיעו גורמים רשמיים בפרגוואי, ברזיל, ארגנטינה, בוליביה, אקוודור ובאורוגוואי על תמיכתן בהצהרה כזו, בניגוד לגישת האיחוד האירופי והקונגרס האמריקני.

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, אמר בפתח ישיבת הממשלה בסוף דצמבר כי "לא אתפלא אם תוך שנה כל העולם יתמוך במדינה פלסטינית, כולל ארצות הברית". גורמים רשמיים בארצות הברית גינו את ברזיל ואת ארגנטינה על הצהרת התמיכה שלהן וציינו כי החלטתה של ברזיל הייתה "טעות קשה ומצערת".