נתניהו: להכפיל מס' החרדים בצה"ל ובשירות לאומי

העלות: כ-200 מיליון שקל לשנה ■ המטרה: להעלות את מספר החרדים שיצאו לעבודה ■ מספר החרדים המתגייסים יעלה ל-4,800 עד שנת 2015

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יביא ביום א' לאישור הממשלה החלטה שתאפשר הגדלה משמעותית במספר המתגייסים מהמגזר החרדי לשירות צבאי, לשירות לאומי ביטחוני ולשירות אזרחי. זאת במטרה לקדם את השוויון וחלוקת הנטל הבטחוני והכלכלי בין האוכלוסיות בחברה הישראלית.

ההחלטה התקבלה הבוקר (ו') בתום ישיבה שקיים ראש הממשלה עם שר האוצר יובל שטייניץ וראש אכ"א האלוף אבי זמיר. נתניהו החליט לאמץ את ההמלצות שהגיש לו הרמטכ"ל גבי אשכנזי והמטה הכללי של צה"ל בפגישתם ביום ד'.

מלשכת נתניהו נמסר כי ההחלטה תאפשר הכפלה של מספר המתגייסים מהמגזר החרדי ב- 5 השנים הקרובות. על פי הצפי יעמוד מספר המתגייסים בשנת 2015 על 4,800 (2,400 לצבא ו-2,400 לשירות האזרחי). כמו כן סוכם שצה"ל יכשיר מסגרות לוחמות נוספות לקליטת החרדים.

על מנת לעמוד במטרה זו, תקצה הממשלה 130 מיליון שקל לשנה לצורך גיבוש מסגרות גיוס חדשות וייחודיות למגזר החרדי וכן 70 מיליון שקל לשנה לפיתוח מסגרות חדשות בשירות האזרחי.

עוד נקבע בהחלטה שהגיל ממנו יתאפשר לחרדי ללא ילדים להתגייס לשירות אזרחי רגיל, כתחליף לשירות צבאי, יעמוד על 26. בנוסף החליט ראש הממשלה להגדיל ולחזק באופן משמעותי את הפרויקט הצבאי "שחר" לאוכלוסיה החרדית. בפרוייקט זה משרתים החרדים במסגרות טכנולוגיות בצה"ל לתקופה של כשנתיים המכשירה אותם לשוק העבודה האזרחי.

כמו כן החליט ראש הממשלה יחד עם משרד האוצר, התמ"ת, הביטחון והמדע לגבש תוכנית לסיוע לחרדים המשרתים בצה"ל ובשירות האזרחי להשתלב בתעסוקה עם תום שירותם הצבאי.