יריית הפתיחה של החלון: דזקו עבר מוולפסבורג לסיטי עבור 31 מיליון אירו

ביחד עם החלוץ הבוסני עומד העונה מסע הרכש של השייח'ים מאבו דאבי על שיא של 176 מיליון אירו; דזקו הוא ההעברה היקרה ביותר אי פעם של שחקן מהבונדסליגה

מנצ'סטר סיטי ממשיכה במסעות הרכש הפרועים שלה: הלילה השלים המועדון את רכישתו של אדין דזקו, חלוצה של וולפסבורג מהבונדסליגה, עבור סכום של 31 מיליון אירו. זהו הרכש הגבוה ביותר שנרשם בחלון ההעברות של ינואר, שנפתח השבוע. דזקו חתם לארבע שנים וחצי בסיטי, והוא ירוויח שכר של 100 אלף ליש"ט לשבוע.

ההעברה של דזקו מהווה ציון דרך עבור הבונדסליגה: זהו הסכום הגבוה אי פעם שהכניסה קבוצה גרמנית ממכירת שחקן. שובר את רף ה-30 מיליון אירו ששילמה באיירן מינכן לשטוטגרט ב-2009 עבור רכישת החלוץ מריו גומז. במקום השלישי מדורג דייגו, אותו רכשה יובנטוס מוורדר ברמן בתמורה ל-27 מיליון אירו. דזקו, בן 24, נרכש ב-2007 מטפליצה הצ'כית עבור 4 מיליון אירו בלבד.

מאז תחילת עונת 2010/11 הוציאה מנצ'סטר סיטי 176 מיליון אירו על רכישת שחקנים. מלבד דזקו, מימנו בעלים-שייחי'ם מאבו דאבי לעונה הנוכחית גם את רכישת יאיא טורה מברצלונה עבור 30 מיליון אירו, מריו באלוטלי מאינטר עבור 29.5 מיליון אירו, דויד סילה הגיע מוולנסיה עבור 28.7 מיליון אירו, אלכסנדר קולארוב מלאציו שנרכש עבור 22.7 מיליון אירו וגיי'מס מילנר שהגיע עבור 22 מיליון אירו מאסטון וילה.