כיצד מגרש בגבעתיים הפך לסכסוך בין שתי חברות נדל"ן?

רוגובין הגישה תביעה על סך 15 מיליון שקל נגד גאון נדל"ן, שתבעה אותה רק לפני 3 חודשים

למרות הדיבורים והנתונים כי מראים ששוק הנדל"ן מתחיל להתקרר, אדמת מריבה אחת בגבעתיים ממחישה עד כמה תחרותי השוק וכיצד מיעוט מגרשים בגוש דן ממשיך לשמר את הלהבות הגבוהות בתחום הבנייה למגורים.

לפני כ-4 חודשים חשף "גלובס" כי מגרש בשטח של 2.4 דונם ברחוב בלוך שבמרכז גבעתיים, סמוך לרחוב הראשי כצנלסון, נמכר לחברת הנדל"ן הוותיקה רוגובין של קובי רוגובין, על-ידי שותפות בראשות איש העסקים אבירם דולינגר, ב-48.5 מיליון שקל.

המגרש מיועד לבניית מגדל בן 14 קומות ו-60 יחידות דיור, שיימכרו במחיר של כ-2.3 מיליון שקל לדירת 4 חדרים, וכן שטחי מסחר בהיקף של 650 מ"ר.

יצוין כי התב"ע (תוכנית בניין עיר) במקום מאפשרת, נכון להיום, לבנות שני בניינים נמוכים יותר, והעסקה מותנית בשינוי התב"ע.

כחודש לאחר הפרסום ב"גלובס" הגישה לבית המשפט חברת גאון נדל"ן, באמצעות ‏‎‎משרד עורכי הדין‎ ‎פירט,‏‎ ‎וילנסקי,‏‎ ‎מזרחי,‏‎ ‎כנעני, תביעה על סך כ-29 מיליון שקל נגד רוגובין, רוכשת המגרש, בטענה כי גאון הגיעה לפניה להסכמה עם דולינגר כי תרכוש את המגרש בכ-47 מיליון שקל.

גאון דרשה מבית המשפט לאכוף את ההתקשרות, בין השאר משום שטענה כי הצדדים הסכימו על עיקרי החוזה, וגאון כבר הפקידה 10 מיליון שקל בנאמנות על מנת להשלים את העסקה.

אבל בכך לא תמה הסאגה: ביום חמישי האחרון הגישה רוגובין תביעה על סך 15 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד גאון נדל"ן, באמצעות עורכי הדין ד"ר גיל אוריון, עודד רביבו ורועי שטינמץ ממשרד פישר בכר חן וול אוריון. זאת, במקביל להגשת כתב ההגנה שלה לתביעת גאון מלפני 3 חודשים.

במסמכים החדשים שהוגשו לבית המשפט דורשת רוגובין פיצויים בשל הנזקים שנגרמים לה מהגשת התביעה נגדה, וטוענת כי ה"משא-ומתן בין‎ ‎מוכרות‎ ‎המגרש‎ ‎לבין‎ ‎גאון‎ ‎נדל‎"‎ן‎ ‎כשל,‏‎ ‎הסתיים‎ ‎ונפסק‎ ‎זמן‎ ‎רב‎ ‎לפני המועד‎ ‎בו‎ ‎החלו‎ ‎המגעים‎ ‎עם‎ ‎רוגובין,‎ ‎וללא‎ ‎שהשתכלל‎ ‎או‎ ‎נחתם‎ ‎הסכם‎ ‎כלשהו‎ ‎עם‎ ‎גאון", כך על-פי כתב התביעה שהוגש ביום חמישי האחרון.

כעת, נותר לבית המשפט להכריע ב"משפט שלמה" זה, שממחיש עד כמה מבוקש הוא מגרש אחד בגבעתיים, אחת הערים הפופולריות והיקרות בגוש דן, אם כי היא דלילה בעתודות קרקע לבנייה. טרם נקבע מועד לדיון בבית המשפט.

כזכור, אחת מעתודות הקרקע האחרונות בעיר נמכרה ביולי 2010 לחברת הנדל"ן תדהר. מדובר במתחם בשטח של 7 דונם בפינת הרחובות עליית הנוער והתע"ש בגבעתיים, שבו תקים פרויקט מגורים בן 225 דירות. היקף המכירות הצפוי מהפרויקט נאמד בכ-500 מיליון שקל, או 2.22 מיליון שקל בממוצע לקרקע לדירה.

בין הפרויקטים המעטים שנבנים ונבנו בשנים האחרונות בגבעתיים ניתן למנות את "מגדל היהלום" של חברת קארבונה סיילס לימטד, "המגדל בפארק" של חברת נוה שוסטר וכן פרויקט "חלומות גבעתיים" של שיכון ובינוי.