הישג: עוד התכופפות לטובת טכנאי רשות השידור

בין ההטבות שניתנו לטכנאים: הפחתת מספר הפורשים, צבירת ימי חופשה, פטור ממכרז, חוזי בכירים וחניה ■ שקלאר: "ההסכם סביר ומאפשר שינוי מהותי בכל דפוסי העבודה ברשות"

שורה של הסכמות של רשות השידור ברגע האחרון בחתימת ההסכם ברשות השידור, הפכו לפי שעה את טכנאי הטלוויזיה ברשות למגזר הנשכר ביותר.

לידי "גלובס" הגיע ההסכם הקיבוצי עליו חתמו טכנאי ערוץ 1 בסוף 2010, אשר ממנו עולה כי רשות השידור למעשה מכשירה חלק ניכר מהסכמות העבודה של הטכנאים ברשות עד היום. בין היתר, לא תהיה הפחתה בשכרם, ויהיה צורך באישור של העובד לפני העברתו מאגף אחד של רשות השידור לאחר.

כמו כן הגיעה לידי "גלובס" שורה של מכתבים נקודתיים למגזר זה, אשר שלח מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ב-30 בדצמבר, ובהם הוא מנחה על שורה נוספת של הטבות למגזר הטכנאים.

מהמכתבים עולה כי הטכנאים יקבלו הפחתה של 10 עובדים במספר הפורשים, למרות שהסכמי הפרישה כבר נחתמו לפני למעלה משנה. כמו כן, יוכלו העובדים לצבור כמות עצומה של שעות חופשה - כ-150 שעות. מדובר לא אחת בשעות שנצברו בניגוד לנהוג בשירות הציבורי, בגין עבודה בימי שבת.

כמו כן מצורף מכתב של הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, גם הוא מיום ה-30 בדצמבר, יום חתימת החוזה, לפיו 22 עובדים במגזר הטכנאים יזכו בחוזה אישי של בכירים, שאינו נכלל בהסכם הקיבוצי ואשר "ייקבע בהמשך".

"ההסכם יאפשר שינוי מהותי"

עוד במכתבי "הרגע האחרון", הוחלט להעניק פטור ממכרז לעובדים אשר עובדים שנים במינוי בפועל ולא ניגשו למכרז בהיעדר מוסדות מתאימים ברשות. ביום האחרון ל-2010, השיגו הטכנאים גם חנייה חינם בכל מקום אשר אליו תעבור הרשות, אם תעבור, ושיפור בהוצאות האש"ל שלהם.

ברשות השידור אומרים כי השינוי במספר הפורשים הוא בשל הצורך בהתאמה בשל פרישת עובדים טבעית בזמן שנמשכו הדיונים.

באשר לצבירת החופשה, נאמר כי מדובר בשעות פחותות בהרבה ממה שבפועל צברו העובדים, וכי מדובר בחיסכון של מאות אלפי שקלים.

באשר לחוזים האישיים, נאמר כי מדובר בהסכמה ותיקה, ובעניין הפטור ממכרזים נאמר כי פעולה זו נדרשה על מנת לתת לעובדים אפשרות להחזיק בדרגתם עם המעבר לרפורמה.

שקלאר מסר כי "בסופו של תהליך ארוך ומייגע, שנמשך למעלה מ-3 שנים במאמץ משותף, ההסכם סביר ומאפשר שינוי מהותי בכל דפוסי העבודה ברשות השידור, התייעלות, הלימה בין השכר לשעות הנוספות, ונותן עתיד להסכם של דור ב'".