ביקושים גבוהים בהנפקת נאנט נדל"ן: גייסה כ-63 מ' ש'

בעקבות ביקושי היתר, נקבע כי אגרות החוב יישאו ריבית שנתית של 7.44%, לעומת ריבית מקסימלית של 8% שהציעה למשקיעים בתשקיף המקורי

חברת נאנט נדל"ן השלימה אתמול (א') בהצלחה הנפקת איגרות חוב, במסגרתה גייסה כ-63 מיליון שקל. בשלב הציבורי של הנפקת איגרות החוב (סדרה ד') של נאנט, נרשמו ביקושי יתר בהיקף כספי של כ-59 מיליון שקל - פי 4.5 מכמות ניירות הערך שהציעה החברה למשקיעים בשלב הציבורי של ההנפקה, שהסתכמה בכ-14 מיליון שקל. החברה הבטיחה בדצמבר גיוס של כ-50 מיליון שקל בשלב המוסדי של ההנפקה.

אגרות חוב שהנפיקה החברה עומדות לפרעון ב-6 תשלומים, שישולמו בחודש דצמבר מדי שנה, החל משנת 2012 ועד 2017. בעקבות ביקושי היתר, נקבע כי אגרות החוב יישאו ריבית שנתית של 7.44%, לעומת ריבית מקסימלית של 8% שהציעה למשקיעים בתשקיף המקורי. את הנפקת נאנט הוביל קונסורציום של מפיצים, בהובלת כלל חיתום, מנורה, פועלים-אי.בי.אי, אנליסט, דיסקונט, גיזה וטיטאן.

הנפקת האג"חים הנוכחית, מצטרפת לשרשרת גיוסי הון וחוב שביצעה חברת רוביג, המוחזקת על ידי נאנט בשיעור של כ-44.5%, והמרכזת את פעילות הייזום למגורים של החברה בפולין. רוביג השלימה ב-3 החודשים האחרונים 4 הנפקות של איגרות חוב ומניות בהיקף כספי כולל של כ-224 מיליון שקל, כאשר המהלך המרכזי של החברה היה הנפקת מניותיה בבורסה בוורשה.

אוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט, מסר היום: "ביקושי היתר הגבוהים בהנפקה הנוכחית ובעיתוי הנוכחי מעידים על המוניטין שצברה נאנט נדל"ן מול שוק ההון הישראלי, וזאת במקביל להבעת האמון לו זוכה חברת רוביג בשוק הבינלאומי. נאנט מודה למשקיעים על אמון זה, ומתכוונת לנצל את תמורת ההנפקה להמשך פיתוח עסקי הנדל"ן במדינות הפעילות השונות, והן לשיפור מיצובה הפיננסי".

נאנט נדל"ן, שאיגרות החוב שלה נסחרות בתל-אביב, נמצאת בשליטת החברות הציבוריות אולימפיה (כ-32.6%) ולוינשטיין (כ-21.5%). נאנט מרכזת את פעילות הייזום למגורים של אולימפיה בפולין, בהונגריה ובמדינות נוספות. החברה מתמחה בייזום והקמה של פרויקטים למגורים במזרח אירופה. בסך הכל, מעורבת כיום החברה ב-25 פרויקטים בהיקף של כ-13,684 יחידות דיור, המצויים בשלבים שונים ונמנית בין חברות היזמות למגורים המובילות בפולין ובהונגריה.