"אתה עושה טעות גדולה!! שלום דגלאס דה סילבה"

הוגש כתב אישום נגד לירון זרקו בחשד לסחיטה באיומים של שחקן הפועל ת"א ■ בדיון פורסם תמליל המסרונים והאיומים ששלח זרקו לבלם: "אגיע אלייך לאוסטריה, שם לא יהיו לך מאבטחים"

כתב אישום הוגש היום (ב') לבית משפט השלום בראשון-לציון נגד כדורגלן העבר לירון זרקו, בחשד לסחיטה באיומים של שחקן הפועל תל-אביב דגלאס דה סילבה.

בית המשפט גם קבע כי זרקו יישאר במעצר עד יום חמישי, אז ייקבע דיון בבית המשפט, ובו יוחלט אם להשאירו במעצר עד לתום ההליכים.

כתב האישום מגלגל את מסכת האירועים בין השניים, בין התאריכים 28.12.10 ועד 4.1.11, בהם לפי כתב האישום "איים זרקו על דה סילבה בדרכים שונות ובמספר רב של הזדמנויות, ודרש ממנו כי ייתן לו 400,000 דולר, ואם לא יעשה כן - יפרסם ברבים תמונות בהן המתלונן מצולם בסיטואציות מביכות".

הסיפור החל בעימות פנים אל פנים בין הצדדים. לפי כתב האישום, ב-28 בדצמבר הגיע זרקו לביתו של דה סילבה בראשון-לציון כשהוא מלווה באביו ודרש ממנו את הכסף. "בתגובה, אמר לו המתלונן (דה סילבה) כי ישלם לו את הכסף האמור לאחר שיקבל מענק חתימה ומשכורת מקבוצת הכדורגל האוסטרית (רד בול זלצבורג)".

בימים הבאים החל זרקו לפעיל על דה סילבה לחץ באמצעות שליחת מסרונים לטלפון הנייד שלו. השיא היה ביום שלישי האחרון. בשעה 16:35 שלח זרקו מסרון ובו נכתב באנגלית: "תגיד לי עכשיו! אם אתה רוצה לעשות את העסקה שדיברתי איתך עליה??!! תגיד לי עכשיו!! אם לא, אתה תיפול!!! אני נשבע באלוהים!!!"

שעה מאוחר יותר שלח זרקו מסרון נוסף ובו כתב: "יש לך 5 דקות להתקשר אליי!! אם לא, אני אגיע אליך! והפעם לא עם אבא שלי!!!".

בהמשך היום שלח זרקו לדה סילבה עוד כמה מסרונים, ביניהם: "לא רציתי שכך זה ייגמר! רציתי שאתה תתחיל חיים חדשים, ושאני אתחיל עוד שנתיים חיים חדשים! אתה עושה טעות גדולה! אתה הורס לך ולמשפחה שלך את החיים! מה שאני הולך לעשות זה לא בגלל שאני לא אוהב אותך! בגלל שאין לי ברירה!!! היום שברת אותי סופית!!! תמיד תזכור שהיית כמו אח בשבילי!!! שלום דגלאס דה סילבה...".

באותו לילה התקשר דה סילבה לזרקו, בהוראת המשטרה, ובשיחה אמר לו זרקו: "אתה חושב שיש לי בעיה להגיע אליך עוד 3 ימים לתוך הבית שלך באוסטריה, אז יהיה לך מאבטחים? אתה חושב שיש לי בעיה להגיע אליך לברזיל... יהיה לך מאבטחים שמה? ...שכחת מי אני... שכחת מי אני ולמה אני מסוגל.... אל תהיה מופתע, מחר יהיה בלגן. ... אם באים מדברים אתך, אם באים לוקחים אותך, אם פתאום one, ספורט 5, לא יודע מה, אתה צריך להיות מוכן".

דה סילבה היה אמור לעזוב את הארץ ב-6 בינואר ולהצטרף לאימוני רד בול זלצבורג. בצעד יוצא דופן ביקשה הפרקליטות בקשה דחופה לגביית עדות מוקדמת, על מנת שדה סילבה יוכל להצטרף כמה שיותר מהר לקבוצתו החדשה בחו"ל.