וירג'יניה ארה"ב משיקה תוכנית לעידוד הקלינטק הישראלי

בימים הקרובים ייערך תהליך בדיקה של 25 חברות קלינטק ישראליות, שמתוכן ייבחרו חמש שייהנו מחבילת סיוע

מדינת וירג'יניה בארה"ב מאמינה ביכולות המקומיות ומשיקה תוכנית לתמיכה ועידוד חברות קלינטקישראליות.

באמצעות המועצה המייעצת וירג'יניה-ישראל (VIAB) ובשיתוף פירמת עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר (ZAG), ייערך בימים הקרובים תהליך בדיקה של 25 חברות קלינטק ישראליות, שמתוכן ייבחרו חמש שייהנו מחבילת סיוע. התוכנית מכוונת לחברות שפונות לשוק האמריקני ושקרובות לשלב המסחור. בין החברות המתמודדות נמצאות Pythagoras Solar ,CQM ו-Emefcy.

ממשלת וירג'ינה ומשרד עו"ד ZAG משתפים פעולה עם חברת השירותים האמריקנית Domonion Resources הנסחרת בבורסת NYSE לפי שווי שוק של 25 מיליארד דולר. דומיניון היא אחת מהחברות הגדולות בארה"ב למוצרי והובלת אנרגיה.

הצוות שיבחר את חברות הקלינטק הישראליות כולל את גארי קורטס, מנהל תחום פתרונות האנרגיה האלטרנטיבית; דיוויד לוהר, מנהל מרכז המסחור והחממה לקלינטק; מרק וייס, דירקטור מהמרכז לפיתוח כלכלי בוירג'יניה; מייקל שוול, יועץ לדומוניון ובעבר מזכיר לשכת המסחר של מדינת וירג'יניה; ג'ף קרפ, שותף במשרד עורכי הדין ZAG; וג'יין וינטר, סגן נשיא בחברת המחקר גרטנר ריצ'מונד.

רלף רובינס, מנהל בכיר בלשכת ישראל-וירג'יניה, אמר ל"גלובס" כי "הבעיה של חברות צעירות היא הגישה לשווקים, ולכן פיתחנו תוכנית שתעודד ותסייע להן להגיע אל השוק שלהן. הסיוע הוא בעיקר בתחום התשתית, מחקר, גישה לשוק, רגולציה ומסחור".