למחזיקי אלדן טק נגמרה הסבלנות: פירעון מיידי לחובות

המהלך, בשל סירובו של בעל השליטה בחברה יוסף בודנשטיין להיענות להצעת ההסדר ■ היקף החובות של אלדן טק הוא כ-90 מיליון שקל, מתוכם 26 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

בשבוע שעבר תיאר בעל השליטה באלדן טק , יוסף בודנשטיין, את מחזיקי האג"ח של החברה כ"חסרי סבלנות". הוא עשה זאת במכתב ששלח באמצעות עו"ד אמיר ברטוב, ובו דחה הצעה נוספת שהוגשה לו בניסיון לגבש הסדר חוב בחברה.

דחיית ההצעה הגבירה כנראה עוד יותר את חוסר הסבלנות של המחזיקים, והיום נכנסה לתוקף החלטה שקיבלו להעמיד לפירעון מיידי את מלוא החוב של החברה כלפיהם. בעקבות ההחלטה הופסק המסחר באג"ח אלדן טק.

אלדן טק, והחברה הבת רילון, פעילות בתחום הנדל"ן. היקף החובות של אלדן טק, הנסחרת בשווי של כ-9 מיליון שקל בלבד, הוא כ-90 מיליון שקל, מתוכם 26 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

החברה נקלעה למשבר תזרימי קשה, וההחלטה להעמיד את חובה למחזיקי האג"ח לפירעון מיידי מגיעה לאחר חודשים ארוכים במהלכם נעשו ניסיונות להגיע להבנות בין הצדדים ולגבש הסדר תשלומים.

בחודש מארס 2010 לא עמדה החברה בתשלום של 9.7 מיליון שקל למחזיקים, ופתחה עמם במו"מ להסדר. עד היום, שולמו רק 2.5 מיליון שקל מהסכום האמור, והחברה כבר הודיעה שאין בידיה כסף לתשלום הבא, במארס הקרוב, שגם הוא בגובה של 9.7 מיליון שקל.

אם לא די בכך, הגיש הבנק הבינלאומי בחודש נובמבר תביעה בסך של כ-19 מיליון שקל נגד בודנשטיין המחזיק ב-57% ממניות החברה - מרביתן משועבדות לבנק. הבינלאומי גם הבהיר שכל הסדר חוב בחברה טעון את אישורו, ואסור שיפגע בבטוחות לחוב כלפיו.

באוקטובר, באסיפה של מחזיקי האג"ח בה הוצגה הצעה לרכישת השליטה בחברה ע"י דן ללוז (אותה דחו המחזיקים), הסביר בודנשטיין את הצורך הדחוף בהכנסת משקיע לחברה: "בשנתיים וחצי האחרונות אני פועל כדי לשרת את החוב בזמן. נקלעתי למצב שלא הייתי בו מעולם, נחלשתי ולא אוהבים אנשים חלשים בבורסה".