ח"כ שמאלוב: יחימוביץ' מנצלת קשריה בתקשורת למסע הפחדות נגד ח"כים

בדיון קודם בוועדת הכלכלה על מסקנות ששינסקי טענה יחימוביץ' כי יש ח"כים אינטרסנטיים הפועלים לטובת בעלי ההון ■ שמאלוב לוועדת האתיקה: "יחימוביץ' ביצעה עבירת לשון הרע"

ח"כ שלי יחימוביץ' מנצלת את קשריה בתקשורת לניהול מסע הפחדות נגד שרים וחברי כנסת - כך טוענת ח"כ יוליה שמאלוב (קדימה) בקובלנה שהגישה היום (ג') לוועדת האתיקה של הכנסת, שבראשה עומדת יחימוביץ', וליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.

הרקע לקובלנה הם דבריה של יחימוביץ' בדיון שקיימה ועדת הכלכלה לפני כשבוע על מסקנות ועדת ששינסקי, במהלכו טענה כי יש חברי כנסת אינטרסנטיים הפועלים לטובת בעלי ההון.

שמאלוב, הנמנית על מתנגדי דו"ח ששינסקי, סבורה כי "דברי יחימוביץ', שבינם ובין האמת אין ולו דבר, מהווים פגיעה קשה בשמי הטוב בפרט ופגיעה ביתר חברי הכנסת שראו את טובת המדינה והציבור מזווית אחרת", והיא דורשת כי יחימוביץ' תתנצל באופן פומבי בפניה ובפני חברי כנסת נוספים שדעתם שונה.

"מאז כניסתה לכנסת פועלת ח"כ יחימוביץ' למצב את תדמיתה כ'צדיקה בסדום', הפועלת בלב המאפליה המכונה 'כנסת ישראל", כותבת שמאלוב בפנייתה. "בשבועות האחרונים הגדילה חברת הכנסת להשמיע חדשות לבקרים רמיזות והאשמות, המצביעות על קשר פסול לכאורה בין חברי כנסת ל'ברוני הגז'.

"כך למשל, התראינה יחימוביץ' ל'מעריב' באומרה: 'לצערי, יש כמה חברי כנסת שכבר נשבעו אמונים לברוני הגז, וטביעות האצבע שלהם הונפו באוויר בעת ההצבעה'". בדברים אלה, טוענת שמאלוב, "ביצעה יחימוביץ' לכאורה עבירה על חוק לשון הרע, תוך החשדת חברי הכנסת בעבירות. זאת, תוך פגיעה בכבוד הכנסת, בשמם הטוב של חברי הכנסת ויצירת נזק לתדמיתה".

לטענת שמאלוב, "אין זו הפעם הראשונה שיחימוביץ' מנצלת את קשריה הענפים בתקשורת להשקת מסע השמצות והפחדה מתוקשר כנגד חברי כנסת ושרים. זאת, תוך ערעור על הזכות והחובה הציבורית של חבר כנסת לגבש את החלטותיו לאחר שלמד והאזין למגוון הדעות בנושא הנדון, מבלי לחשוש מ'עליהום' תקשורתי וניסיונות הטלת דופי ביושרו וטוהר כוונותיו.

"הוצאת דיבת חברי כנסת בשל עמדתם השונה מאיימת על חופש הביטוי והדמוקרטיה הישראלית. יחימוביץ' חוטאת לתפקידה, הן כיו"ר וועדת האתיקה והן כחברת כנסת מן המניין. בכך פוגעת חברת הכנסת במוטיבציה של רבים וטובים בחברה בכלל והצעירים בפרט, השוקלים להיכנס לקלחת הפוליטית ולתרום לחברה הישראלית".

לסיום כותבת שמאלוב: "כולי תקווה כי לפחות בדיון על קובלנתי לא תשמש חברת הכנסת 'החרוצה' חוקרת, תובעת, שופטת וחורצת דין".

יחימוביץ' סירבה להגיב לידיעה.