פולקסווגן מהדקת שת"פ עם חברות ישראליות

החברה מינתה מנהלת רכש חדשה בישראל - על רקע שיחות עם משרד התמ"ת ■ תרכוש בשש השנים הקרובות רכיבים מ-15 חברות ישראליות שונות

חברת הרכב הגרמנית פולקסווגן מהדקת את קשריה העסקיים עם חברות ישראליות. החברה מינתה בימים האחרונים את אנג'י הנדלסמן למנהלת הרכש שלה בישראל. במסגרת תפקידה תעסוק הנדלסמן בפיתוח של רשימת הספקים הישראליים הפוטנציאליים של החברה, כדי לסלול שיתופי פעולה עתידיים איתם. המינוי נעשה בעקבות חתימה מהימים האחרונים בין פולקסווגן לבין הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי של משרד התמ"ת, בראשות בינה בר-און. על-פי ההסכם, יצרנית הרכב תרכוש בשש השנים הקרובות רכיבים שישמשו את פס הייצור שלה בגרמניה מכ-15 חברות בארץ, בהן מפעלי ים המלח, ישקר, פלציב, פואמוטיב, תדיר-גן, אלתם מקיבוץ עין השופט ורבל.

ההסכם מהימים האחרונים נחתם בעקבות התקשרות חדשה של מינהל הרכב הממשלתי עם היצרנית הגרמנית במטרה לרכוש ממנה בשנים הקרובות מכוניות שישמשו את עובדי המדינה ומערכת הביטחון. היקף המכירות השנתי של החברה בישראל נע בין 12 ל-15 מיליון דולר, ומנתוני משרד התמ"ת עולה כי בעקבות הסכמי התקשרות מן העבר איתה ביצעה פולקסווגן רכש גומלין נרחב בישראל, בהיקף מצטבר של כ-150 מיליון אירו. ב-2010 היא רכשה ממפעלים ישראליים רכיבים בהיקף כ-20 מיליון אירו.

לדברי בינה בר-און, "גיבשנו קטלוג של 150 חברות מישראל המספקות רכיבים שונים שיכולים להשתלב בקווי ייצור בתעשיית הרכב העולמית. במקרה של פולקסווגן, ניכרת התממשות של רכש גומלין שהחברה מקפידה לקיים בארץ מזה שנים, אל מול רכש והצטיידות במוצריה מצד משרדי הממשלה. הסכמים מעין אלה מחזקים את התעשייה הישראלית", אומרת בר-און.