הכתבת שהופשטה בבית רה"מ: "מיששו אותי בכל הגוף"

נג'ואן סמרי-דיאב, כתבת ומפיקה ברשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", טוענת כי הופשטה במהלך בדיקה ביטחונית בכניסה לבית רה"מ, ואף נדרשה להוריד את חזייתה

נג'ואן סמרי-דיאב, כתבת ומפיקה של תחנת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", טוענת כי נאלצה אמש (ג') לעזוב את בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, שם נערכה הרמת כוסית מיוחדת לכתבים הזרים, זאת לאחר שנדרשה להוריד את חזייתה.

הבוקר (ד') סיפרה סמרי-דיאב בראיון לגלי צה"ל על החוויה הקשה שעברה. "לקחו אותי לתא בידוק והתחילו בבדיקות חודרניות ופולשניות, מעבר לבדיקה הרגילה שאני מורגלת בה בכנסת", אמרה סמרי-דיאב. "התפשרתי והחלטתי לספור עד 10 לפני שהגבתי", הוסיפה.

לדברי סמרי-דיאב, לאחר שהתבקשה להוריד את המעיל והווסט, ביקשה ממנה המאבטחת להוריד את החולצה, אז החלה למשש אותה בכל אזורי גופה במשך רבע שעה. "אמרתי שאני בהריון בחודשים הראשונים ורציתי לסיים עם זה", אמרה הכתבת.

בשלב מסוים, טוענת סמרי-דיאב, ביקשה ממנה המאבטחת להוריד גם את חזייתה. "שאלתי אותה למה צריך להוריד חזיה, אם גם ככה היא נוגעת בי. לא הסכמתי", אמרה, והוסיפה כי אז החלה לחשוד כי משהו אינו כשורה והחליטה לעזוב את המקום במחאה.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה לטענותיה של הכתבת כי הבדיקות הביטחוניות היו בהתאם לנהלים המקובלים. "3 עיתונאיות בחרו שלא לעבור את הבדיקות ולא להשתתף באירוע", נמסר עוד בתגובה.