חרם על פירות יבשים מטורקיה: "מממנים טרור נגד ישראל"

תחת הכותרת "קניתם טו-רקי? מימנתם את המשט הבא" מתוכננת מחר התארגנות מחאה במתחם רשתות השיווק בשכונת תלפיות בירושלים, בקריאה להימנע מקניית תוצרת טורקית

ט"ו בשבט, יום חגם של פירות הארץ, מוכר יותר בפועל כפסטיבל פירות יבשים מתוצרת טורקיה. כעת, על רקע משברי השנה החולפת, מנוצלת ההזדמנות כדי להעלות מחדש למודעות של החרם על מוצרים מתוצרת טורקיה.

תחת הכותרת "קניתם טו-רקי? מימנתם את המשט הבא" מתוכננת מחר (ה') התארגנות מחאה במתחם רשתות השיווק בשכונת תלפיות בירושלים, בקריאה להימנע מקניית תוצרת טורקית.

מאחורי ההתארגנות עומדת תנועת 'רעננים' של צעירי הציונות הדתית, שתקרא לעוברים ושבים הרוכשים במקום להחרים את התוצרת הטורקית, שרווחיה מועברים הן בצורה ישירה והן בצורה עקיפה לפעולות נגד מדינת ישראל.

"בכיר בארגון IHH הצהיר על הכוונה לארגן משט נוסף לעזה ב-31 במאי, באותו התאריך של השנה שעברה, עם צוות גדול יותר, כדי למשוך עניין במצור על עזה פעם נוספת", מסבירים בתנועה. "מדינת טורקיה על ראשיה ואזרחיה מגלמת במדיניותה ובמעשיה הבוטים אנטישמיות המונעת מתפיסה ברורה, השואפת לחסל את המדינה היהודית".

התנועה קוראת לרשתות השיווק להחרים גם הן את כלל הפירות המיובאים לארץ מטורקיה.

"לא ייתכן שלקראת יום מיוחד זה יימצאו על מדפי החנויות ורשתות השיווק השונות פירות המפרנסים את הגרועים שבאויבנו", אומר יו"ר התנועה, יוני שטבון. "ט"ו בשבט, חג הנטיעות, הוא היום בו הציבור בישראל, כמדי שנה מחדש, את זיקתו לארץ ישראל ולחלום הציונות וההתיישבות. השנה חוגגים ט"ו בשבט ציוני באמת".