ביטוח ישיר לא תלווה 9.5 מיליון שקל לבעלי השליטה

מוקי ודורון שנידמן דחו הצבעה על תוכנית חלופית לקבלת הלוואות בתנאים נוחים בהיקף של כ-5 מיליון שקל ו-4.5 מיליון שקל מחשש שחלק ניכר מהמוסדיים המחזיקים במנייתה יתנגדו

לאחר שוויתרו על שיפור תוכנית האופציות שלהם בחברת ביטוח ישיר, בלחץ הגופים המוסדיים, דחו אתמול מוקי ודורון שנידמן הצבעה על תוכנית חלופית לקבלת הלוואות בתנאים נוחים. בני הדודים המחזיקים בביטוח ישיר באמצעות קבוצת צור שמיר, ביקשו לקבל הלוואות בהיקף של כ-5 מיליון שקל ו-4.5 מיליון שקל, בהתאמה, לצורך רכישת מניות של החברה - סעיף שהוסר מסדר היום של אסיפת בעלי המניות. על פי הערכות, ביטוח ישיר הסירה את ההצעה מחשש שחלק ניכר מהמוסדיים המחזיקים במנייתה יתנגדו לה. בחברה טענו היום כי מדובר בדחייה בלבד, ולא בביטול ההחלטה.

רמון ודירקטורים נוספים פונקו באופציות

במהלך 2010 הודיעה ביטוח ישיר על כוונתה לתקן תוכנית אופציות שהוענקה לבני הדודים שנידמן ולכמה דירקטורים. בדצמבר הודיעה כי תמיר את שיפור האופציות להלוואה לרכישת מניות בשוק, והנושא עמד על סדר יומה של האסיפה אתמול, אך הוסר טרם פתיחתה.במסגרת האסיפה הכללית של בעלי המניות בביטוח ישיר, כן אושרו הקצאת כ-244 אלף אופציות לדירקטור חיים רמון ושיפור תנאי האופציות לדירקטורים אריאל לנדאו, יוסי קוצ'יק וג'רי מנדל.

בשבוע שעבר, נזכיר, אישרה אסיפת בעלי המניות של צור שמיר את תוכנית הבונוסים למוקי שנידמן, המכהן כמנכ"ל החברה, שיהיה זכאי למענק של 1% מהרווח השנתי, עד רווח לפני מס של 50 מיליון שקל, שמעליו יהיה זכאי ל-2%. עוד נקבעה תקרה של 3 מיליון שקל לבונוס, ובכל מקרה שנידמן לא יהיה זכאי למענק כל עוד הרווח השנתי לפני מס יהיה קטן מ-20 מיליון שקל.