קוף אחרי בן אדם (בפייסבוק)

קמפיין מבריק מ-2009 יכול לספק תובנות על שיווק בפייסבוק ב-2011

הרשו לי רגע לעשות משהו לא ממש הגיוני לכאורה, ולספר הפעם דווקא על קמפיין פייסבוקי מהשנה שעברה. כלומר מ-2009, שזה אפילו יותר מזמן.

כן, מרחק שנות אור מ-2011 הכל-כך "חברתית" ורוויית "לייקים". אי-שם לפני כל הבאזז שהפך את 2010 לשנת הפייסבוק, היו מותגים שעשו פעילויות יפות וחכמות וניצלו את הקרקע הבתולית הזאת ואת האפשרות האמיתית למערכת יחסים עם הצרכן.

אלא שאז העניין בפייסבוק לא היה כה רב במחוזותינו, ו"גלובס" עוד לא חשבו שהטור הזה יעניין מישהו. אז הנה יש לנו הזדמנות.

כל עניין הפייסבוק הוא קצת טריקי. מצד אחד, הפלטפורמה מעוררת השראה לקונספטים מעניינים ולפעילות שיווקית יצירתית. מצד שני, נראה כי רוב המשווקים (גם בעולם אגב) מעדיפים פשוט לקחת את המיניסייט הישן והטוב ופשוט לדחוף אותו לפייסבוק מבלי לחשוב עליה כפלטפורמה חברתית ושיתופית ועל התנהגות הצרכנים הייחודית שבה.

במלים אחרות, משווקים חוטאים שוב באדפטציה הישנה והטובה של המודעה לבאנר ולפייסבוק. נדיר למצוא קונספטים ייחודיים ו"מדבקים" או חשיבה על ערך אמיתי לגולש, בין אם זה תוכן, בידור או חיבור לאנשים. התפיסה השגויה פשוט גורסת כי אם נשים את המיניסייט בפייסבוק ונקדים אותו בלייק - אז הגולשים יגיעו בהמוניהם.

אי-שם בסתיו 2009 - שבה התחולל בישראל הוויכוח על שיטת המדידה של הבאנרים - השיקה סמסונג אוסטריה מצלמה דיגיטלית (ST1000 אם זה אומר לכם משהו) עם יתרון אחד בולט: קל לצלם בה ולהעלות באמצעותה תמונות ישירות לפייסבוק.

כדי להבהיר עד כמה התפעול שלה פשוט וקל, המצלמה ניתנה לקופת אוראנג אוטאנג בשם נוניה מגן החיות הלאומי, שצילמה מהתא שלה בגן החיות תמונות ו...ניחשתם נכון, העלתה את התמונות ישירות לפרופיל הפייסבוק שנפתח למענה.

השיחה על הקופה הראשונה בעולם בפייסבוק, היכתה גלים. בתוך 6 שבועות הצטרפו לעמוד הממותג יותר מ-80 אלף אוהדים שהתעדכנו בתמונות מדי יום ופגשו את תוצרי המצלמה החדשה.

העיתונות - המקומית והבינלאומית - כיסתה את הסיפור בשווי חשיפה שהיה גבוה מ-4 מיליון אירו. ה"פייסבוק של נוניה" הפך אותה לכוכבת, ורבים גם הגיעו לצפות בה מתפעלת את המצלמה בלייב. כדי להשלים את מהלך האינטגרייטד הזה, התמונות הטובות ביותר של הקופה נמכרו ב-e-bay.

צרכנים מחפשים ערך בפייסבוק, ובין שלל הערכים הם מחפשים בידור. הקמפיין הזה סיפק להם את החוויה הזו במהלך משולב ופשוט, ללא סיסמאות שלצרכנים היה כיף להתחבר אליו.

לצפיה בפרופיל של נוניה

הכותב הוא מנכ"ל חברת הדיגיטל טוויסטד.