מחפשים היכן להשקיע? קבלו 4 מניות מומלצות לקנייה

לאחר שנים של מינופים ופעילות לא בריאה במגזר התעשייתי בארה"ב, באופנהיימר מצביעים על הזדמנויות ההשקעה שבו

משבר הפיננסי אמנם נחרת בתודעת השוק כאירוע טראומטי, אך מסתבר שמכה קשה יכולה לייצר גם דברים חיוביים ואפילו בריאים יותר. כך קרה למשל בסקטור התעשייה והתשתיות האמריקני, שבעשור עד פרוץ המשבר היה מאופיין במינוף יתר. המשבר הלם בחוזקה במגזר זה, שכאב ירידה משמעותית מבחינת היקפים ופעילות עסקית. בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים שדווקא עכשיו מייצר הסקטור הזדמנות, שכן הוא נמצא בתהליך של צמיחה משמעותית.

"ענף התעשייה הצטיין כאחד הסקטורים שהציגו תשואה עודפת לעומת מדד ה-S&P 500 בשנה שעברה", מציין בפנינו סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט האקוויטי הבכיר באופנהיימר ישראל.

וסצ'ונוק מוסיף כי לאור הצפי להגברת קצב הצמיחה הכלכלית בארה"ב, התחזקות מעמדן התחרותי של חברות התעשייה האמריקניות בשל הדולר החלש, ומבנה הוצאות יעיל, כמו גם שיפור ניכר בשיעורי הרווח התפעולי ומנועי צמיחה חדשים - נראה כי מגזר התעשייה האמריקני במצב חזק ובריא בהשוואה לעבר. גורמים אלו הם שהביאו את בית ההשקעות לדרג את הענף כולו תחת "תשואת יתר".

לרשימת הסיקור של אופנהיימר נכנסו ארבע חברות, שתיים תחת המלצת "תשואת יתר" ושתי הנותרות תחת מעקב ב"תשואת שוק" ללא מחיר יעד. הנה הן לפניכם:

Danaher (סימול: DHR)

"תשואת יתר"; מחיר יעד: 56 דולר (כ-19% מעל מחיר השוק)

DHR היא אחת מחברות התעשייה המובילות בארה"ב. היא בעלת שווי שוק של כ-31 מיליארד דולר, והיקף הכנסות שנתי של כ-13 מיליארד דולר ב-2010. החברה עוסקת בייצור מגוון רחב של מוצרים וכלים תעשייתיים לתחומי ניהול ובקרה, איכות הסביבה וטיהור מי שופכין, מוצרים לענפי האנרגיה, הבריאות, החשמל ועוד.

וסצ'ונוק מדגיש כי תמהיל המוצרים מפוזר היטב בין ציוד תעשייתי מקצועי (39% מהכנסות), ציוד רפואי (28% מהכנסות), טכנולוגיות לתחומי תעשייה (כ-24% מהכנסות) וכלים תעשייתיים שונים (9% מהכנסות). "החברה מציגה צמיחה גבוהה מהענף, עם שיעורי רווח תפעולי נאים של כ-18%. פעילות DHR קשורה בעיקר למגזרים הנהנים מהשלבים המתקדמים של ההתאוששות הכלכלית, המהווים יחד כ-80% מסך הכנסותיה. מצב זה מאפשר מרווח ניכר לשיפור רווחיותה העתידית של החברה".

נציין כי החברה מחזיקה במקביל חוב נמוך של כ-8% מסך ההון, ומייצרת מזומנים מפעילות שוטפת בקצב שנתי של כ-2 מיליארד דולר, המשמשים לאסטרטגיית רכישות. מניית DHR היא המועדפת מהרשימה על בית ההשקעות, ומומלצת בתור השקעת ליבה בענף התעשייתי, לאור מובילות החברה ופרופיל חזק של צמיחה ורווחיות.

Fluor (סימול: FLR)

"תשואת יתר"; מחיר יעד: 84 דולר (כ-20% מעל מחיר השוק)

FLR היא חברת הנדסה ובנייה תעשייתית, המתמחה בביצוע פרויקטים גדולים בענף האנרגיה, ומשם מגיעות למעלה ממחצית מהכנסותיה. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-12 מיליארד דולר, ומציגה מחזור הכנסות שנתי של כ-20 מיליארד דולר.

"התקדמות הפרויקטים בענף האנרגיה בסביבת מחירי הנפט הגבוהים והגברת ההשקעות בתחום, מהוות רוח גבית חזקה. FLR מחזיקה בצבר הזמנות עצום של למעלה מ-30 מיליארד דולר, הצומח בקצב גובר המתקרב לכ-20%. הדבר מציע אפסייד לפעילות החברה בשנים הקרובות, עם מינוף חזק של רווחיות", מציין וסצ'ונוק. לדבריו, בצד הסיכוי עומדים גם סיכונים לחברה, הכוללים את השינויים הבלתי צפויים במחירי הנפט, שכן למניית FLR מתאם של כ-90% עם מחירי הנפט; וכן גידול בהוצאות בגין הפרויקטים במחיר קבוע, המהווים כ-20% מכלל הפרויקטים בחברה.

Masco (סימול: MAS)

"תשואת שוק"; ללא מחיר יעד

MAS היא מובילה בתחום מוצרי הבנייה למגורים בארה"ב. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-4.9 מיליארד דולר, עם מחזור מכירות שנתי של כ-8 מיליארד דולר. פעילותה נפגעה ממצבו הקשה של שוק הדיור האמריקני, אך לדברי וסצ'ונוק: "פעילות שיפור ועיצוב בתים מצליחה במידה מסוימת לחפות על ירידה בהכנסות מתחום הבנייה החדשה, הנמצאת בשפל של עשרות שנים.

"ל-MAS מתאם גבוה לנתוני התחלות בנייה, ולכן היא עשויה להוות נגזרת של התאוששות בשוק הדיור בארה"ב. בשלב הנוכחי אנו זהירים בנוגע למשך תהליך זה".

.URS Corp (סימול: URS)

"תשואת שוק"; ללא מחיר יעד

URS עוסקת בביצוע פרויקטים של בנייה והנדסה בארה"ב. היא מתמחה בפרויקטים ממשלתיים, ונסחרת בשווי שוק של כ-3.4 מיליארד דולר, עם מחזור הכנסות שנתי של כ-9 מיליארד דולר. המגזר הממשלתי כולו מהווה נתח גדול של כ-60%-65% מסך הכנסותיה. לכן סבור וסצ'ונוק, כי יש לנקוט לגביה בזהירות, נוכח הצפי לקיצוץ בתקציב הממשלתי, על רקע ניצחון המפלגה הרפובליקנית בבחירות לקונגרס. URS מחזיקה בצבר הזמנות גדול של כ-17 מיליארד דולר, המהווה הכנסות של כשנתיים, ונסחרת במכפיל רווח הנמוך בין ארבע החברות שצוינו.

אופנהיימר
 אופנהיימר