וינשטיין: "רעיון פיצול תפקיד היועמ"ש מת מות נשיקה"

היועמ"ש בראיון לביטאון לשכת עורכי הדין: "ביקורתם של בתי המשפט על הפרקליטות הופכת להיות בוטה וחריפה יותר ויותר, לעתים חריפה מדי"

ביקורתם של בתי המשפט על הפרקליטות הופכת להיות בוטה וחריפה יותר ויותר, לעתים חריפה מדי - כך אומר היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

במלאת קרוב לשנה לתחילת כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה, אמר וינשטיין בראיון שהעניק לביטאון לשכת עורכי הדין, כי "הפרקליטים מבוקרים על-ידי בתי המשפט, והשיח המשפטי הפך להיות בוטה יותר מכפי שהיה בעבר, והשופטים אינם מהססים להביע ביקורת, לעתים ביקורת חריפה מדי לטעמי".

באשר למדיניות התביעה בהגשת כתבי אישום בעבירות שחיתות, אמר היועץ כי "האחריות שרובצת לפתחו של פרקליט שעה שהוא מחליט על הגשת כתב אישום היא אחריות עצומה. הפרקליט חייב לשקול אם קיים סיכוי סביר להרשעה ואת העניין הציבורי. אני בשום פנים ואופן לא מוכן שבתיקים גבוליים יגלגל הפרקליט את האחריות לחצרו של בית המשפט. אם היו ספקות בנושא - ואני לא מאמין שהיו - אז אלה יוסרו עכשיו".

היועץ המשפטי לממשלה עוסק בשלל תחומי משפט, ועם כניסתו של וינשטיין לתפקידו הושמעה ביקורת ולפיה עיקר ניסיונו בקריירה שלו כעורך דין היה בתחום הפלילי.

בעניין זה השיב היועץ: "יעצתי במשך שנים ארוכות לשרים בממשלה, לאישים ולגופים שונים, בסוגיות שאין בינן לבין המשפט הפלילי ולא כלום. אין ספק כי היקף עיסוקי בתחום המשפט הפלילי היה מובהק יותר, אבל המשפט המינהלי והציבורי לא היו זרים לי. בסופו של יום, השאלה היא של משפטנות ושכל טוב. אם אין לך את אלה - שום כלי משפטי, אפילו מצוי הוא באמתחתך, לא יסייע בידך".

לדברי וינשטיין, יוזמתו של שר המשפטים יעקב נאמן לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה היא יוזמה "לא מוצלחת". "אני נגד פיצול", אמר בראיון, "מלכתחילה סברתי כי הפיצול הוא רעיון לא מוצלח. ואם היו לי ספקות - ולא היו לי כאלה - אלה הוסרו נוכח הניסיון שרכשתי כאן.

"שמעתי בתקשורת שהיועמ"ש יחד עם שר המשפטים סיכמו את דבר הפיצול העתידי. לא היה ולא נברא כדבר הזה. אני חייב לומר לשבחו של שר המשפטים כי הוא מעולם לא שאל אותי בדבר עמדתי ביחס לפיצול. רק באחת מפגישות העבודה, זמן לא קצר לאחר כניסתי לתפקיד, דיברתי איתו גם על הרעיון הזה, והשמעתי בפניו את עמדתי כי רעיון הפיצול אין לסווגו לקטגוריית הרעיונות המוצלחים. ככל שהדבר תלוי בי - הפיצול מת מות נשיקה, אבל כמובן שאיני יכול לדבר בשם השר".