הקופון של זהר זיסאפל: 25 מ' ד' מהשקעתו באלוט

זיסאפל ממשיך להגדיל החזקותיו באלוט ובאלומיי קפיטל - באלוט יש לו החזקה של 12% ששווייה 38 מיליון דולר ואילו באלומיי קפיטל הוא מחזיק 5.3% בשווי 4 מיליון דולר

זהר זיסאפל, מבעלי קבוצת רד בינת, נהנה בשנה האחרונה מגאות במניות החברות הציבוריות שייצרה הקבוצה שבנה יחד עם אחיו יהודה. סרגון, רדוור, ואף רדוויז'ן נהנו בשנה האחרונה מחיבוק חם של ציבור המשקיעים. עם זאת, זיסאפל מרוויח גם מהחזקותיו באלוט תקשורת (Allot Communication) ובאלומיי קפיטל (Ellomay Capital) - שתי חברות ישראליות נוספות שנסחרות בשוק ההון האמריקני.

ונתחיל באלוט. זיסאפל הפך בראשונה לבעל עניין בחברה לפני כשנה וחצי - הרבה לפני שמניית אלוט החלה לדהור קדימה במרץ. זיסאפל השקיע משהו כמו 5 מיליון דולר תמורת 10.4% מהון המניות של החברה, ולפי מסמך שהגישה אלוט ביום שישי האחרון לרשות לני"ע האמריקנית עולה כי זיסאפל מחזיק כרגע בשיעור של 12% מהחברה.

המסמך אינו מפרט לפי אלו מחירים רכש זיסאפל את המניות הנוספות, אך לפי הערכות הוא השקיע סכום נוסף של 6 מיליון דולר בקירוב ברכישת 1.6% מההון, ולכן סך השקעתו בחברה עומד על 11 מיליון דולר בקירוב. שווי ההחזקה של זיסאפל הוא 38 מיליון דולר, וזה אומר שהוא הרוויח משהו כמו 25 מיליון דולר בתוך כשנה וחצי - סכום שאינו הולך ברגל גם עבור מיליונר כבד כמו זיסאפל.

217% בשנה

זיסאפל - וכאן לא מדובר בדבר של מה בכך - בוחר להגדיל את החזקתו באלוט לאחר שמנייתה כבר גמעה לא מעט - 217% בשנה האחרונה. שווי החברה עומד כרגע על 314 מיליון דולר. אלוט מספקת ציוד תקשורת לניטור וניתוח סוגי התכנים והאפליקציות שצורכים המשתמשים ברשת האינטרנט. צמיחת החברה בשנה האחרונה נובעת מהרחבת פעילותה בקרב ספקי שירותים סלולריים - אותם ספקים שנדרשים להגדיל את רוחב הפס שהם מספקים על רקע הגאות בשימוש בטלפונים חכמים דוגמת אייפון.

יתר בעלי העניין באלוט הם קרן ההשקעות Brookside Capital עם החזקה של 15.2%; קרן ההון סיכון תמיר פישמן ונצ'רס (10.4%); קרן ההשקעות Diker Management (9.6%), יגאל יעקובי, ממייסדי החברה (6.6%) וקרן ההון סיכון ג'מיני (7.6%). זיסאפל הוא בעל העניין השני בגודלו בחברה.

ומאלוט לאלומיי קפיטל. לפני קצת למעלה משנתיים הפך זיסאפל לבעל עניין באלומיי קפיטל - מי שנקראה בעברה הרחוק נור מקרופרינטרס וכיום מקימה מערכות פוטו וולטאיות (מערכות לייצור אנרגיה סולרית) באיטליה. אלומיי קפיטל, שבשליטת שלמה נחמה - יו"ר בנק הפועלים לשעבר - חמי רפאל ורני פרידריך, נסחרת כרגע לפי שווי של 78 מיליון דולר לאחר שעלתה בשנה האחרונה בשיעור של 15%.

ממסמך שהגישה החברה רשות לני"ע האמריקנית ביום שישי האחרון עולה כי זיסאפל רכש 290,330 מניות נוספות של החברה תמורת משהו כמו מאתיים אלף דולר, והגיע להחזקה של 5.3% וזאת לעומת 7.3% לפי עדכון קודם (שיעור ההחזקה של זיסאפל דולל בעקבות גידול בהון המניות של החברה).

בניגוד להשקעתו באלוט, זיסאפל עדיין לא רואה ערך רב מהשקעתו באלומיי קפיטל אך להבדיל מאלוט - לחברה זו לוקח יותר זמן להציף ערך למשקיעיה.