בדרך לוויקיליקס: מידע על 2,000 חשבונות בנק סודיים

בנקאי שוויצרי לשעבר יעביר למייסד וויקיליקס 2 דיסקים הכוללים מידע בנקאי סודי של חברות בינ"ל, קרנות גידור, מולטימיליונרים, פוליטיקאים ואמנים החשודים בהעלמות מס

פרטים על חשבונות בנק סודיים ינתנו מחר (ב') במהלך מסיבת עיתונאים בלונדון למייסד אתר ההדלפות וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', ע"י הבנקאי השוויצרי לשעבר, רודולף אלמר, מי שהיה אחד האנשים הראשונים אשר מסרו לאתר מידע פנימי הכולל מסמכים בנקאיים כבר ב-2007.

לדברי אלמר, הוא יחשוף מחר באתר ההדלפות וויקיליקס מידע על חשבונותיהם של כ-2,000 מלקוחות הבנק, בהם גם מולטימיליונרים, חברות בינלאומיות וקרנות גידור ממספר מדינות בהן גם ארה"ב, בריטניה וגרמניה. כמוכן כ-40 פוליטיקאים מצואים ברשימת האנשים הפרטיים ולצידם גם אנשי עסקים ואומנים.

אלמר אשר פוטר ב-2002 מאחת מקבוצות הבנקאות הפרטית המובילות בשוויץ, ג'וליוס באר, בו שימש כמנהל הראשי של סניף הבנק באיי קיימן. אלמר צפוי לעמוד למשפט בשוויץ ביום ד' הקרוב בגין הפרות קודמות של חוקי הסודיות הבנקאית, אמר לעיתון השוויצרי, דר סונטג, כי הוא מתכוון להעביר שני דיסקים (CD) הכוללים מידע לאתר השנוי במחלוקת.

אלמר אמר בראיון לעיתון כי הדיסקים כוללים שמות, מאזנים ומידע בקשר להעברות בנקאיות שביצעו כ-2,000 איש אשר עלולים להיות אשמים בשימוש בחשבונות בנק סודיים על מנת להתחמק מחובותיהם לרשויות המס. "הדוקומנטים מראים שהם מתחבאים אחרי חוקי הסודיות הבנקאית, כניראה על מנת להימנע מתשלומי מס" אמר אלמר והוסיף כי המידע מגיע מלפחות 3 גופים מוסדיים פיננסיים. וויקיליקס יעבור על המידע ואם הוא באמת כולל אינפורמציה הנודעת להתחמקות מתשלומי מס - המידע יפורסם באתר מאוחר יותר".