פחות מישראל: מחירי הדירות בסין עלו ב-6.4% השנה

דצמבר היה החודש הרביעי ברציפות של עלייה במחירי הנדל"ן בסין, אך עליית המחירים מתמתנת, שכן בחודש נובמבר הסתכמה העלייה השנתית ב-7.7%

מחירי הנדל"ן בסין עלו ב-0.3% בחודש דצמבר (לעומת נובמבר) 2010 והשלימו בכך עלייה של 6.4% בשנה שהסתיימה בדצמבר. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין. בישראל, רק לשם ההשוואה, עלו המחירים ב-17% בשנה שהסתיימה בנובמבר.

זהו חודש רביעי ברציפות של עלייה במחירי הנדל"ן בסין, אך עליית המחירים מתמתנת, שכן בחודש נובמבר הסתכמה העלייה השנתית ב-7.7%. נזכיר כי בחודשים האחרונים נקט הממשל הסיני צעדים לקירור הכלכלה ושוק הנדל"ן, על ידי העלאת הריבית, הגדלת יחס הלימות ההון של הבנקים כדי להאט את קצב מתן האשראי שלהם, הקשחת משכנתאות למשקיעי הנדל"ן ועוד.

בתקשורת הזרה מדווחים היום על צעדים נוספים בהם ינקוט הממשל הסיני, בעיקר בשוק הנדל"ן, וזאת לאחר שרק ביום שישי האחרון העלה הממשל את שיעור רזרבות המזומנים שהבנקים צריכים לרתק כנגד הקצאת אשראי ב-0.5% ל-19%, החל מה-20 בינואר.

לפי דיווחים מהיום, ראש עיריית בייג'ין אמר כי העירייה מכינה מס נדל"ן חדש שיכוון למשקיעים, במטרה להקטין את הרכיב הספקולנטי בשוק הנדל"ן למגורים. בורסת שנחאי יורדת היום בכמעט 3% בתגובה לצעדי ההידוק המוניטארי.