בריינסוויי: קיבלה אישור לניסוי בחולי תסמונת טורט

בהודעה נוספת דיווחה בריינסוויי כי בניסוי שביצעה נמצא כי הסטימולטור הרב-ערוצי כולל שיפורים משמעותיים ביחס לסטימולטור החד ערוצי

חברת הביומד בריינסוויי שיגרה הבוקר (ב') שתי הודעות לבורסה. החברה דיווחה היום כי היא קיבלה את אישור משרד הבריאות (אמ"ר) לביצוע ניסוי קליני שמטרתו לבדוק את היעילות של מכשיר ה-Deep TMS וסליל ה- H-Coil שפותח בחברה בטיפול בחולים הלוקים בתסמונת טורט.

הניסוי ייערך במרכז לבריאות הנפש בשלוותה, אשר יישא בכל עלויות הניסוי ואילו החברה תספק למרכז הרפואי את הציוד הדרוש לשם ביצוע הניסוי. הציוד האמור יישאר בבעלות החברה ויוחזר לה עם סיום הניסויים. הניסוי צפוי להתחיל בתוך כחודשיים וצפוי לארוך כ- 12 עד 18 חודשים.

בהודעה נוספת דיווחה בריינסוויי על תוצאות ביניים בניסוי שביצעה במרכז לבריאות הנפש שלוותה. מטרת הניסוי היתה לבדוק את ההשפעה של הסטימולטור הרב ערוצי שפיתחה החברה על מאפייני העירור המוטורי, בהשוואה לסטימולטור חד ערוצי מסוג MAGSTIM הנמצא כיום בשימוש נרחב.

על פי תוצאות הניסוי, הפעלת ערוץ אחד של הסטימולטור הרב-ערוצי מאפשרת להגיע לביצועים זהים לאלה של סטימולטור קונבנציונלי חד ערוצי. הסטימולטור הרב ערוצי מאפשר להפעיל סלילים חד-ערוציים וכן סלילים רב ערוציים, אשר בהפעלתם ניתן לדכא או לעורר בו זמנית, או בהפרשים של אלפיות השניה, עד חמישה אזורים שונים במוח.

באשר ליתרונות של הסטימולטור הרב ערוצי, מציין החוקר הראשי בניסוי כי הסטימולטור הרב-ערוצי כולל שיפורים משמעותיים ביחס לסטימולטור החד ערוצי הנמצא בשימוש נרחב, הן מבחינת צריכת אנרגיה והתחממות הסלילים בהם נעשה שימוש והן מבחינת מיקוד השדה החשמלי באיזורים עמוקים יותר במוח.

ד"ר יפתח רוט, מממציאי הטכנולוגיה, ממייסדי בריינסוויי ומנהל המו"פ בחברה "הסטימולטור החדש יכול להגדיל באופן משמעותי את מרחב האפשרויות, הן הקליניות והן המחקריות בתחום ה-TMS. הסימולטור שפיתחנו יוכל להרחיב את היעילות, הגמישות ואת מגוון האפליקציות שבהן ניתן לטפל".