טראמפ נכנס לשוק הנדל"ן ההודי: יקים מגדל יוקרה במומביי

טראמפ הבן: "השוק מתחיל להעריך יוקרה, ולכן יש לנו הזדמנות אדירה" ■ שווי נכסיהם של עשירי הודו עשוי לתפוח בכמעט 100% ל-6.4 טריליון דולר בחמש השנים הבאות

מיליארדר הנדל"ן האמריקני דונלד טראמפ נכנס לשוק הנדל"ן ההודי באמצעות הקמת מגדל מגורים יוקרתי במומביי, יותר משנתיים לאחר שהכריז על תוכניותיו להרחיב את פעילותו במדינה הדרום אסיאנית.

טראמפ, שחבר לחברת הבנייה רוהאן לייפסקייפס, הפועלת ממומביי, יתחיל בשיווק הפרויקט במארס, אמר דונלד טראמפ הבן, המכהן כסגן נשיא ביצועי בארגון טראמפ.

"אנחנו מבצעים פרויקט מאוד יוקרתי יחד עם רוהאן לייפסקייפס , ונהיה בהודו במועד מאוחר יותר ברבעון הנוכחי כדי להשיק אותו רשמית", אמר דונלד טראמפ הבן בראיון טלפוני שנערך מניו-יורק ב-13 בינואר. הוא סירב למסור פרטים נוספים על הפרויקט.

בראיון שנערך ביולי 2008 אמר דונלד טראמפ הבן שהוא מתכנן להקים קרן של עד מיליארד דולר כדי לרכוש נכסים בהודו. "השוק מתחיל להעריך מוצרים יוקרתיים, ולכן יש לנו שם הזדמנות אדירה", אמר טראמפ בזמנו.

טראמפ מבקש לנצל את הביקוש הגובר לנדל"ן יוקרתי בשוק שבו מספר המיליונרים הולך וגדל. שווי נכסיהם של עשירי הודו עשוי לתפוח בכמעט 100% ל-6.4 טריליון דולר בחמש השנים הבאות, מכיוון שהצמיחה הכלכלית מגדילה את מספר המיליונרים במדינה, העריך קרדיט סוויס גרופ בדו"ח העושר העולמי שפרסם ב-8 באוקטובר.

עקב כך גובר הביקוש בקרב עשירים המתגוררים בערים הגדולות של הודו למקומות מגורים שעוצבו בידי מעצבי על כמו ורסאצ'ה, גוצ'י ורוברטו קוואלי, אמר אנאנד נרניאן, מנהל הסניף ההודי של נייט פרנק, ברוקרית נדל"ן לונדונית.

למיליארדר יש בניינים ממותגים ברחבי העולם: מגורדי שחקים במנהטן, בנייני דירות בטיחואנה, מקסיקו, טראמפ וורלד בסיאול שבדרום קוריאה, וטראמפ טאוואר באיסטנבול.

הפרויקט של טראמפ נבנה בדרום מומביי, באתר שבו שכן קודם לכן בית חולים, בשכונה שבה נמצאות חנויות תכשיטים רבות וכן סוכנות הפורשה היחידה בעיר. הפרויקט נמצא בסמוך לסוכנות מרצדס, אמרו שני אנשים יודעי דבר, שביקשו לשמור על עילום שם קודם לפרסום ההודעה הרשמית.

בספטמבר אמד מגזין "פורבס" את הונו של דונלד טראמפ האב ב-2.4 מיליארד דולר, ודירג אותו במקום ה-153 ברשימה השנתית של עשירי אמריקה.

"כניסתנו חייבת להתבצע במומביי, וזה המקום שבו קורה כרגע הכול במונחי נדל"ן בטווח העליון של השוק", אמר דונלד טראמפ הבן ב-2008. "זה המקום שבו ניתן להשיג את המחירים הגבוהים ביותר למ"ר. זה קובע את הטון לכל פרויקטי הבנייה העתידיים".