מודי'ס העלתה דירוג האשראי של אינדונזיה לרמה של יוון

הדירוג הועלה לרמה הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי האסיאני ב-1997, לאור "הגמישות הכלכלית" של המדינה והשיפור במצב החוב הציבורי

סוכנות הדירוג מודי'ס העלתה את דירוג האשראי של אינדונזיה לרמה הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי האסיאני ב-1997, לאור "הגמישות הכלכלית" של המדינה והשיפור במצב החוב הציבורי.

דירוג האג"ח האינדונזיות הממשלתיות הנקובות במטבעות זרים ובמטבע המקומי הועלה מ-BB2 ל-BB1, נאמר בהודעה שפרסמה היום (ב') מודי'ס. דרגה זו נמוכה בדרגה אחת מדרגת השקעה, והיא מציבה את אינדונזיה במעמד שווה ליוון, שבחודש שעבר הודיעה מודי'ס שדירוגה נבחן תוך אפשרות להנמכה.

הגידול בייצוא מאיץ את הצמיחה ואת העלאות דירוגי האשראי של מדינות שווקים מתעוררים, החל בסין וכלה בפיליפינים, שרושמות ביצועים טובים יותר מביצועיהן של מדינות שכורעות תחת נטל חובותיהן, כמו יוון ויפן. הבנק המרכזי של אינדונזיה מעריך שהכלכלה הזאת תתרחב השנה בעד 6.5%, לעומת צפי התרחבות של 6% ב-2010.

"זה רק עניין של זמן לפני שאינדונזיה תגיע לדרגת השקעה" אמר הילמי ארמן, אסטרטג אג"ח ב-PT בנק דנמון אינדונזיה בג'קרטה, שמעריך שמודי'ס תעלה את הדירוג לדרגת השקעה ב-2012. "הסוגיה העיקרית היא עד כמה הם יתנו לאינפלציה לעלות לפני שהם יעלו את הריבית".

הבנק המרכזי של אינדונזיה הותיר ללא שינוי את הריבית העיקרית במשק בשפל של 6.5% זה יותר משנה, במטרה לקדם את הצריכה המקומית, שמהווה כשני שלישים מהכלכלה. בחודש שעבר עלו המחירים לצרכן ב-6.99% לעומת אשתקד, על פי דו"ח שהתפרסם ב-3 בינואר - יותר מ-6.71% שצפו בממוצע 14 כלכלנים שנסקרו בידי בלומברג.

צפי הדירוג הוא יציב והחברה בוחנת את דירוג BA2 לצורך העלאה אפשרית ב-1 בדצמבר, אמרה מודי'ס.