פלוריסטם מדלגת שלב: קיבלה אישור FDA לניסוי קליני III

(עדכון) - עם חידוש המסחר עולה המניה ב-13% ■ לפני הפסקת המסחר זינקה המניה בעוד 9.7% לאחר שמתחילת החודש זינקה ביותר מ-100%

המסחר במניית פלוריסטם הופסק לאחר שהחברה הודיעה לבורסה בת"א כי תדווח על אירוע מהותי. האירוע המהותי הינו דיווח על כך שהחברה קיבלה את אישור הרשויות הרגולטוריות באירופה ובארצות הברית להמשיך ישירות לשלב השלישי ((Phase II/III של הניסוי הקליני בתאי גזע מהשלייה (PLX). בכך "תדלג" החברה על השלב השני של הניסוי בחולי טרשת עורקים חמורה בגפיים. בנוסף, החברה קיבלה אישור להיכנס ישירות לשלב שני (Phase II) של הניסוי הקליני באינדיקציה חדשה- צליעה בינונית לסירוגין (מצב מוקדם יותר של טרשת עורקים חמורה).

זוהי הפעם הראשונה בה הרשות האמריקנית (FDA) והאירופית (EMA) מאשרות במשותף מתווה של ניסוי קליני בטיפול תאי.

שני הניסויים פונים לשני הקצוות של טרשת עורקים חמורה: השלב הראשוני - צליעה בינונית לסירוגין והשלב השני והחמור - טרשת עורקים הגורמת לכאבים במנוחה ופצעים מדממים ומובילה ברוב המקרים לקטיעת הרגל בתוך מספר שנים.

מספר החולים בשתי האינדיקציות מוערך בכ-20 מיליון באירופה ובארה"ב. בשנה האחרונה הסתכמו הוצאות חברות הביטוח בארה"ב על הטיפול בחולי טרשת עורקים בכ-15 מיליארד דולר.

השלב השלישי של הניסוי בטרשת עורקים בגפיים תחתונות יתקיים בארה"ב ובאירופה, ובכוונת פלוריסטם לפתוח לפחות מרכז רפואי אחד בישראל שיאפשר קבלת חולים ישראלים לניסוי.

לפני הפסקת המסחר זינקה פלוריסטם בעוד 9.7% תוך שהיא מרכזת מחזור גדול יחסית של כ-26.8 מיליון שקל ושווי השוק שלה כעת עולה על 300 מיליון שקל. זאת, לאחר שמתחילת החודש זינקה ביותר מ-100%.

נזכיר כי החברה שעד כה נסחרה בוול סטריט הפכה לדואלית בחודש דצמבר והצטרפה למסחר במספר מדדים בת"א, מדד היתר, מדד התל-טק ומדד הביומד ב-9 בינואר. נציין כי הציבור מחזיק בכ-84% מהמניות של פלוריסטם וכי ב על העניין הגדול בה הוא אורי הלר המחזיק ב-8.3% מהון המניות של החברה. מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון החברה הוא זמי אברמן.

חברת הביומד עוסקת בעיבוד תאי גזע שנלקחים מהשלייה ובאמצעות טכנולוגיה ייחודית היא מחזירה את תאי הגזע לגופם של חולים שסובלים מטרשת עורקים בגפיים התחתונות, כאשר תאי הגזע עוזרים ביצירת חלבונים המסייעים בבניית כלי דם תקינים.

בתקופה האחרונה זכתה להמלצות חמות ממספר אנליסטים שראו בתחום בו עוסקת החברה ובמחיר הנמוך בו נסחרת המניה כהזדמנות אטרקטיבית. התמיכה במניה יכולה להיות מיוחסת גם למאמר שהתפרסם ב"גלובס" לאחרונה ובו הוצג הפוטנציאל לעליית ערך משמעותית של המניה.

נציין כי על פי הנתונים הכספיים שפירסמה החברה ברבעון השלישי לא היו לה הכנסות, הונה העצמי הסתכם בכ-10 מיליון שקל והפסדיה עלו על 20 מיליון שקל.

פלוריסטם