כך נופלים יהלומים

הם היו יהלומים שהכבידו על הכתר. הנפילה הכפולה של רועי ורמוס וגבי רביד

ביום ראשון השבוע הודיעה פרקליטות מחוז תל-אביב למנכ"ל פסגות היוצא, רועי ורמוס, על זימונו לשימוע. באותו יום נודע גם כי מנכ"לית דש, גבי רביד, עוזבת את תפקידה אחרי 8 חודשים בלבד. אך סמלי ששני אלה, לשעבר השליטים הבלתי מעורערים של פסגות, מוצאים עצמם במרכז ההתרחשויות באותו יום ועוברים מסלול דומה.

רביד היתה היהלום של פסגות, עד כדי כך שכשהחברה נמכרה ליורק ב-2005, אחד מתנאי העסקה היה שרביד תישאר בתפקידה. אבל אז הגיעה חקירת רשות ניירות ערך. החשד: מעורבותה בהענקת טובות הנאה ליועצי השקעות של בנק לאומי, על מנת לשכנעם לרכוש קרנות נאמנות של פסגות. רשות ניירות ערך לחצה להוציא אותה - או שלא תהיה עסקה.

היהלום התחיל להכביד על הכתר, וביורק הבינו שצריך להתנער ממנה. לימים פנתה רביד לבית המשפט, באמצעות עו"ד ניר כהן, בטענה כי ההתניה אינה תקינה. זה נגמר בעסקת טיעון, אבל רביד נשארה בחוץ.

את מקומה של רביד בפסגות תפס בן טיפוחיה ורמוס. הוא נחשב לילד הפלא של שוק ההון, ובאותה שנה נסגרה העסקה למכירת השליטה בפסגות מיורק לאיפקס. גם כאן הובהר כי אין שום כוונות להחליף את ורמוס.

אלא שאז הגיעה, בדיוק כמו בסיפורה של גבי רביד, החקירה של רשות ניירות ערך. החשד: מעורבות בפרשת הרצת אג"ח. עסקת אייפקס-פסגות התנדנדה, ורשות ניירות ערך לחצה להעביר את ורמוס מתפקידו.

גם היהלום הזה החל להכביד על הכתר, ואייפקס ויורק חתמו על עסקה מול הפרקליטות, הכרוכה בהוצאתו של ורמוס מפסגות.

גם ורמוס, כמו רביד, עתר לבג"ץ באמצעות עו"ד ניר כהן. כן, אותו כהן. טוב, לפחות למישהו אחד נשארה תעסוקה מהסיפור הזה.