"פרמיית סולטן": פרוקוגניה מזנקת 29% בעקבות הסגירה

נסגרה העיסקה למכירת השליטה בחברת הביומד פרוקוגניה מקבוצה המורכבת מהקרנות אייפקס, אוורגרין, סטאר וויטאלייף, לקבוצה בראשות צחי סולטן וניר פלג

נסגרה העיסקה למכירת השליטה בחברת הביומד פרוקוגניה מקבוצה המורכבת מהקרנות אייפקס, אוורגרין, סטאר וויטאלייף, לקבוצה בראשות צחי סולטן וניר פלג, בתמורה למחיר למניה של 30.758 אגורות ובסך הכל כ-3.286 מיליון שקל עבור כל המניות. המניה מזנקת כעת בבורסה למחיר של 58 אגורות במחזור גבוה.

כחלק מעסקת המכירה, הוענקה לסולטן ופלג אופציה לרכישת כל כתבי האופציה (סדרה 1) של פרוקוגניה המוחזקות על ידי הנאמן עבור הקרנות, כלומר 5,970,221 כתבי אופציה (סדרה 1) של החברה, תמורת מחיר של 0.0128 שקל לאופציה ובסך הכל 76,419 שקל עבור כל כתבי האופציה. השלמת ההסכם (closing) צפויה להתקיים ביום 25.1.2011.

פרוקוגניה בהחלט תשמח שייכנס אליה דם חדש. קרנות הון הסיכון ששלטו בה עד כה הנפיקו אותה בבורסה בתל אביב לפני ארבע שנים. החברה, שהוקמה ב-2000, נחשבה להבטחה, אך היום מצטיירת תמונה של טכנולוגיה מעניינת, שעדיין לא הוכח שהיא יכולה להפוך למוצר משמעותי.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לדעת את מבנה הסוכרים במולקולה מבוססת חלבון. הכרת מבנה הסוכרים מאפשרת לנבא טוב יותר כיצד תפעל תרופה, וכן לאבחן האם הופיעה בגופו של אדם מולקולה המעידה על קיומה של מחלה. הידע הזה מאפשר לחברה לפעול בשלושה תחומים: למכור טכנולוגיה למוסדות מחקר בעלי עניין אקדמי בהיכרות מעמיקה יותר עם המולקולות החלבוניות; לתרום לחברות תרופות מידע נוסף המאפשר לנבא את הביצועים של התרופות שהן מפתחות; לשלוט טוב יותר בתהליך פיתוח תרופות וכן באבחון של מחלות. ברמת החזון, הידע הנוסף יכול לשמש כלי בפיתוח תרופות לסרטן.

פרוקוגניה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2010 מכירות של 1.3 מיליון שקל, לעומת 1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, והירידה במכירות נבעה בעיקר משינוי הסכם של החברה מול טבע, בתחום תמיכה בפיתוח תרופות. בתשעת החודשים הראשונים של 2010 נרשמו לחברה הפסדים של 8.6 מיליון שקל (לעומת 9.7 מיליון ברבעון המקביל), שכן המשיכה להפעיל מערך מו"פ יקר יחסית להכנסותיה. הוצאות המו"פ צפויות להיוותר ברמות דומות או אף לעלות, אם החברה תמשיך במאמציה להביא מוצרים לשוק בגזרת החלום - מוצרי בחון וטיפול.

לחברה יש היום בקופה 7.7 מיליון שקל אחרי ביצוע הנפקה לציבור ומכירת 8.5% ממניותיה לגורם מוסדי ברבעון השלישי של 2010. היא שרפה 7.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2010, ובדוחותיה מופיעה הערת "עסק חי". הנפקת החברה ב-2007 בוצעה לפי שווי של 93 מיליון שקל אחרי הכסף ומאז איבדה כ-83% משווייה היקף ההפסד הצבור של פרוקוגניה עומד על 77 מיליון שקל.