ברקליס לא מתרגש מששינסקי: "רציו תזנק ל-80 אג' למניה"

בברקליס מותירים המלצה לישראמקו המלצת משקל חסר ומעלים במקצת את מחיר היעד ל-34 אגורות מ-33 אגורות ■ אבנר בהמלצת משקל שוק במחיר יעד של 2.89 שקל

בברקליס קפיטל ממשיכים להישאר חיוביים על סקטור הנפט והגז וממשיכים להעדיף את חברת רציו , המחזיקה ב-15% מלויתן. בברקליס מותירים היום (ד') את המלצתם על משקל יתר על רציו עם מחיר יעד של 80 אגורות, כך עולה מסקירה על חברות הנפט והגז שהגיעה לידי "גלובס".

יום אחרי שראש הממשלה, בנימין נתניהו, חשף לראשונה את עמדתו ביחס להמלצות ועדת ששינסקי והודיע כי הוא מאמץ במלואן את המלצות הוועדה, בברקליס מותירים את המלצתם על חברות הנפט והגז ללא שינוי וכן מותירים את מחירי היעד באותה רמה, כאשר רציו, כאמור, היא המועדפת.

לישראמקו מותירים בבנק ההשקעות האנגלי, המלצת משקל חסר ומעלים במקצת את מחיר היעד ל-34 אגורות מ-33 אגורות.

בברקליס מותירים לדלק קידוחים המלצת משקל שוק במחיר יעד של 16.17 שקל. אבנר בהמלצת משקל שוק במחיר יעד של 2.89 שקל.

גם בבית ההשקעות פסגות לא מתרגשים מהודעתו של נתניהו, אתמול, ומותירים את המלצתם לסקטור הגז והנפט ללא שינוי. בפסגות מציינים כי למרות תמיכת נתניהו בהמלצות ששינסקי, הקרב עדיין לא הוכרע "פנייה לערכאות משפטיות והתנגדות שרים וח"כ להמלצות עלולות להוביל לשינויים ולהחלה חלקית של ההמלצות בחקיקה הסופית", כותבים הכלכלנים בסקירתם. עוד מעריכים בפסגות כי גם בתרחיש המניח אימוץ המלצות הועדה בהסתברות 70% בלבד, מניות הסקטור נסחרות בפרמיה ולכן ההמלצות נותרות ללא שינוי.

בפסגות מותירים לאבנר המלצת תשואת חסר במחיר יעד של 1.97 שקלים ודלק קידוחים בהמלצת תשואת חסר עם מחיר יעד של 11.3 שקלים. פסגות עדיין ממליצים למכור את מנית ישראמקו ומעניקים מחי ריעד של 31 אגורות למניה. דלק אנרגיה נותרת עם המלצת תשואת חסר מפסגות במחיר יעד של 1,113 שקל.

כלל פיננסים חתכו המלצות

לשם השוואה, היום פורסם ב"גלובס" כי כלל פיננסים חתך המלצותיו לסקטור הנפט והגז. מניית רציו ספגה מכלל פיננסים הפחתת המלצה ל"תשואת חסר" במחיר יעד של 50 אגורות הנמוך ב-18% מהמחיר הנוכחי.

בהתייחס לחברת אבנר, בכלל פיננסים הורידו את מחיר היעד מ-3 שקלים ל-2.6 שקלים, מחיר הגבוה ב-5% מהמחיר הנוכחי.

לדלק קידוחים מורידים בכלל פיננסים את מחיר היעד מ-16.6 שקל ל-14.9 שקל, מחיר זה עדיין גבוה ב-5% המחיר הנוכחי בשוק.

ישראמקו "זוכה" להורדת מחיר היעד מ-50 אגורות ל-39 אגורות, מחיר היעד הנ"ל נמוך ב-7% מתחת למחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה.