בג"ץ דחה את הבקשה לעכב את מינוי יואב גלנט לרמטכ"ל

התנועה הירוקה ביקשה להוציא צו ביניים לעיכוב כניסתו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, זאת עד להכרעה בעתירה נגד מינויו על רקע פרשת ההשתלטות על קרקעות במושב עמיקם

בג"ץ דחה היום (ד') את הבקשה שהגישה התנועה הירוקה להוציא צו ביניים לעיכוב כניסתו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, זאת עד להכרעה בעתירה נגד מינויו - כך דווח בגלי צה"ל.

העתירה בנושא בפרשת ההשתלטות על קרקעות במושב עמיקם בו מתגורר גלנט מעיבה בימים האחרונים על כניסתו הצפויה של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל בחודש הבא.

בתוך כך, במשרד מבקר המדינה מכחישים את הפרסום הבוקר, לפיו גורמים בכירים במשרד מבקר המדינה אומרים כי גלנט לא יוכל להיות רמטכ"ל. במשרד המבקר מבהירים כי הבדיקה נמצאת בעיצומה, האלוף גלנט טרם מסר את גירסתו, וטרם התקיימה הפגישה עמו שמתוכננת לתחילת השבוע הבא.

אותם גורמים במשרד המבקר מוספים כי במצב הנוכחי, אף גורם במשרד לא יכול היה לומר לכאורה כי גלנט לא יוכל להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל, כפי שהחליט שר הביטחון אהוד ברק בחודש שעבר.

בשבוע הבא יגיע גלנט למשרד המבקר למסור את גירסתו בפרשה, לפיה השתלט לכאורה על שטחים ציבוריים שלא כדין. במקביל, צפוי גלנט לשלוח התייחסות בכתב למבקר מיכה לינדנשטראוס.

ערן רוזן, תושב עמיקם וחבר קרוב של גלנט, סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי מדובר בסך-הכול בסכסוך שכנים. "יש טרמפיסטים שעושים מהסיפור הזה כותרות גדולות - כל אחד מהסיבות שלו. אנשים שופכים שמן למדורה, ואני חושב שצריך לשים לזה סוף. חוסר הסדר הזה קיים בכל המושבים בארץ", אמר.