מגדל: להיחשף לסקטור הגז דרך קבוצת דלק וישראמקו

אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון: רציו מתמחרת במלואה את האופציה על הנפט ועל כן ההמלצה היא "החזק" עם מחיר יעד של 58 אגורות

לאחר שהאנליסטים של ברקליס קפיטל, פסגות וכלל פיננסים פרסמו סקירות מעודכנות על סקטור הגז בעקבות הצהרת ראש הממשלה אתמול כי יאמץ את המלצות ועדת ששינסקי במלואן, מעדכן גם ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, את סקירתו.

יונגר אומר כי מבחינת שווי החברות, נקודת האור החיובית היחידה במקרה זה היא אימוץ מהיר של מסקנות הוועדה וקידום חקיקה בטווח זמן שימנע עיכובים בפיתוח הפרויקט והסגירה המימונית. "לאחר ריכוך מסוים מהמלצות הביניים הערכת השווי שלנו שקללה אימוץ של כ-75% מהמלצות הוועדה אולם לאחר הודעת רוה"מ מאמש אנו מעריכים כי המלצות הוועדה יתקבלו במלואן גם בהמשך הדרך הפתלתלה ועל כן אנו מעדכנים את מחירי היעד".

במגדל סבורים כי בשלב זה המניות מתומחרות קרוב לשוויין הכלכלי כאשר הצפת ערך נוספת עשויה להיות בטווח של חודש-חודש וחצי עם הגעה לשכבת המטרה השנייה וקבלת התשובות בקשר להמצאות הנפט.

"בשלב זה אנו מעריכים אופציה זו על הנפט בשווי של כ-600 מיליון דולר. נוסף על כך, למרות אימוץ כל מסקנות ששינסקי במודל הערכות השווי אנו עדיין עשויים לראות מאבקים ושינויים עד לאישור והחלת המסקנות בממשלה ובכנסת. אנו ממשיכים להמליץ להיחשף לסקטור הגז דרך קבוצת דלק ואף דרך השותפויות דלק קידוחים וישראמקו ".

לגבי רציו אומר יונגר כי בשלב זה המניה מתמחרת במלואה את האופציה על הנפט ועל כן המלצתו היא "החזק" עם מחיר יעד של 58 אגורות. לגבי ישראמקו: "דיסקאונט של כ-9% בהשוואה למחירה הבוקר אינו מהווה המלצת קניה, יחד עם זאת אנו ממליצים לנצל חולשה במניה להגדלת ההחזקה".

מחיר היעד של ישראמקו עומד על 46 אגורות, של קבוצת דלק על 1,046 שקל ושל דלק קידוחים על 15.1 שקל. לאבנר מעניק יונגר מחיר יעד של 2.5 שקלים.