כתב אישום נגד עו"ד חיים שטנגר: איומים וניסיון שידול לחבלה

נאשם כי איים על שכנו ואף ניסה לשדל לקוח שלו לגרום לשכן חבלה חמורה ■ בנוסף נאשם כי ניסה לשדל את אותו הלקוח לפגוע ברכבה של השופטת טובה סיוון

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום חמור נגד עו"ד חיים שטנגר בגין 3 עבירות של איומים, עבירה של ניסיון לשידול לחבלה חמורה ועבירת ניסיון לשידול לחבלה במזיד ברכב.

כתב האישום מתאר מסכת אירועים חמורה, שבה איים עו"ד שטנגר בהזדמנויות שונות ובדרכים שונות על גד ליבמן, שהתגורר בשכנות לשטנגר, בבית משותף, ואשר עמו היה לו סכסוך ארוך ומתמשך.

בין היתר, כך על-פי כתב האישום, אמר שטנגר לשכן, לאחר שזה החנה את אופניו בסמוך לדלת הכניסה של הבניין: "אתה עכשיו נכנסת לרשימת האויבים שלי, אתה לא תישאר בבניין הזה, אתה עכשיו התחלת איתי ותזהר ממני".

על-פי כתב האישום, בהמשך לסכסוך ניסה שטנגר לשדל את סעיד משהראוי, שהיה לקוח שלו, לחבול חבלה חמורה בליבמן.

בנוסף, נטען בכתב האישום, ניסה עו"ד שטנגר לשדל את משהראוי לפגוע ברכבה של השופטת טובה סיוון, סגנית נשיא בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן.

יצוין כי לשטנגר יש סכסוך ארוך עם סיוון, שבעטיו הגיש נגדה תביעת לשון הרע בסך 3 מיליון שקל, תלונות לנציב התלונות על שופטים ואף בקשה לפסול אותה מהמשך טיפול בהליך ירושה שבו הוא מייצג את אחד הצדדים. סיוון מצידה הגישה נגד שטנגר תלונה לוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין.

על-פי החלטת בית המשפט העליון נמצא עו"ד שטנגר במעצר-בית מלא.

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד שרון הר-ציון מפרקליטות מחוז תל-אביב.

בתאריך 9.8.11 במסגרת הסדר טיעון נמחקו מכתב האישום המקורי העבירות החמורות שיוחסו לעו"ד חיים שטנגר, בתחילה, בכתב האישום המקורי, שכללו: ניסיון לשידול בחבלה במזיד ברכבה של השופטת טובה סיוון וניסיון לשידול לחברה חמורה בשכנו. כמו כן, בגזר הדין שניתן בבית משפט השלום בתאריך 9.8.11 בת"פ 35803-01011 הביעה כב' השופטת הדסה נאור תמיהה על התנהלות הפרקליטות שהגישה נגד עו"ד שטנגר כתב אישום חמור - ובהסדר אישום נסוגה מרוב ההאשמות נגדו.