סופית: ביהמ"ש העליון סלל את הדרך לעסקת שלדיאלי-IPC

העליון דחה את בקשת רשות הערעור של בונטאן, ובמניית שלדיאלי נרשמו עליות ■ ביהמ"ש: "הפגיעה במבקשות קטנה יותר מהפגיעה האפשרית במשיבים אילו היתה הבקשה מתקבלת"

סופית ורשמית נסללה הדרך לביצוע עסקת שלדיאלי-IPC: בית המשפט העליון תמך היום (ה') בהחלטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי שהתקבלה בשבוע שעבר, ודחה את בקשת רשות הערעור ועמה את הבקשה לצו מניעה זמני שהגישה חברת בונטאן הקנדית כנגד שלדיאלי ו-IPC. מניית שלדיאלי מזנקת בכ-17%.

בנוסף חייב בית המשפט העליון את בונטאן בהוצאות המשיבים בסך כולל של 25 אלף שקל. על רקע דחיית הערעור בבית המשפט העליון צפויה להתקיים ביום חמישי הבא (27 בינואר) אסיפה של בעלי המניות בשלדיאלי, הצפויה לאשר את העסקה עם IPC.

בונטאן, שמחזיקה ב-76.79% מהון המניות של IPC, אשר לה 50% מהזכויות ב-13.6% מרישיונות "שרה" ו"מירה", התנגדה לעסקה בטענה כי IPC הסכימה במסגרת עסקת שלדיאלי להעביר את נכסי IPC לידי שלדיאלי, כנגד הקצאה של 90% ממניות שלדיאלי. עסקת שלדיאלי גם מסדירה הסכמי אופציות, ייעוץ, שכר והטבות, שלטענת בונטאן יגרמו לדילול חלקה של IPC כ-80%.

כמו כן טענה בונטאן כי עסקת שלדיאלי מיטיבה עם ITC, הנשלטת על-ידי הווארד קופר ומחזיקה בכ-23.2% מ-IPC. נציין כי מתוקף הסכם בעלי המניות ב-IPC שנחתם בנובמבר 2009 נקבעה חלוקת סמכויות בין הצדדים, והוסכם כי ITC של קופר תכהן כדירקטור היחיד ב-IPC וכן נקבעו סמכויותיה.

שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור, שלא ראתה מקום להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי או בהסכם בעלי המניות, קבעה כי אובדן העסקה מהווה נזק משמעותי למשיבים.

בית המשפט נדרש לתת החלטה במצב בו כל החלטה שיקבל - היעתרות או אי-היעתרות לבקשה - עלולה, להשקפתו, לגרום נזק בלתי הפיך. במצב דברים זה בצדק נזקק בית המשפט לשאלת מאזן הנוחות, וקבע כי הפגיעה במבקשות קטנה יותר מהפגיעה האפשרית במשיבים אילו היתה הבקשה מתקבלת. בנוסף גם השתהתה בונטן בהגשת הבקשה למניעת העסקה, ולדברי השופטת "די היה בה כדי להביא לדחיית הבקשה".

בעלי השליטה בשלדיאלי, אשר צפויה לקלוט לקירבה 6.8% מהזכויות ברשיונות הקידוחים הימיים "שרה" ו"מירה", הם אסיה פיתוח שבניהולי של כפיר סילברמן המחזיקה ב-11.86%, זולטי עזריאל המחזיק ב-7.84%, ירון ייני המחזיק ב-7.69% ויגאל דמרי המחזיק ב-6.87%.

את IPC ואת איש העסקים הווארד קופר ייצגו בבית המשפט הכלכלי ובבית המשפט העליון עורכי הדין נדב ויסמן, אור בראון גיל ואדם שפירא ממשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות'. את בעלי המניות בשלדיאלי ייצגו עורכי הדין עופר דורון ומוריה שלו, את שלדיאלי ייצג עו"ד ישי שריד, ואת בונטן ייצג עו"ד דוד זיילר ממשרד הרצוג פוקס נאמן.